Историята на автомобилите помни много нестандартни модели, създадени при загадъчни обстоятелства от инженери или дизайнери, преследващи странни цели. Днешният герой обаче се отличава дори сред тях, като провокативното му име дори не е сред основните причини за това.
Моделът Kar-a-Sutra беше представен на изложбата за съвременно изкуство в Ню Йорк през 1972 година, като не бива да се счита за автомобил в познатия смисъл на тази дума. Творението на италианския дизайнер и архитект Марио Белини, който изпълнява поръчка на компаниите Citroen и Pirelli, дава нещо повече на индустрията.
Раждането на тази машина е в разцвета на хипи културата, символизираща свободата (в това число е сексуална) и незачитане на познатите по това време правила на обществото. Затова и маестро Белини не се ограничава с нищо. И вместо да създаде някакъв обичаен салон, той просто поставя вътре възглавници, с което отприщва фантазиите на хората.
Това е странен автомобил със странна реклама – за участие в официалната фотосесия на „Кар-а-Сутра“ са поканени мимове, което е ярка препратка към излезлия година по-рано филм на Стенли Кубрик – “Портокал с часовников механизъм“.
Концептът е построен на платформата на купето Citroen SM, произвеждано през периода 1970-1975 година. То прави впечатление с междуосието си от 2950 мм, но при произведението на Белини това няма значение, тъй като първоначално то е създадено без двигател, волан и педали. Място за шофьора обаче все пак е оставено.
Още снимки - вижте в галерията:
"Това смел експеримент, които представлява опит да се премисли концепцията на автомобила и да той се превърне в приключение за возещите се в него. Можете да поставите пиано в салона и да изнесете уличен концерт. Смятам, че дадох на света нещо напълно различно“, коментира Белини.
Интересното е, след излизането на „Кар-а-Сутра“ пътищата на Citroen и италианският дизайнер се разделят за 4 десетилетия, за да се пресекат отново през 2016 година. Тогава 81-годишният дизайнер представи масичката Airbump Chair, която е вдъхновена от защитните елементи на вратите на Citroen C4 Cactus.
Снимки: Citroen