IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият сериен електромобил отива в пенсия

Mitsubishi приключва производството на хечбека i-MiEV

Производството на първия сериен електромобил в света започна през далечната 2009 година, когато японската компания Mitsubishi качи на конвейера хечбека си i-MiEV. За времето си моделът беше доста популярен, но заради кризата и скромните по сегашните стандарти характеристики, продажбите му рязко спаднаха.


Mitsubishi i-MiEV


Така се стигна и до напълно логичното решение за спиране на производството на субкомпактния електромобил. Той ще остане на конвейера до 2021 година, като спирането му е част от плана на Mitsubishi за намаляване на разходите на марката, която прекратява дейността си на някои основни пазари.

Трябва да се отбележи, че Mitsubishi i-MiEV може и да е бил пионер в областта на електромобилите, но вече значително отстъпва на предлаганите от останалите компании коли на ток. Хечбекът се задвижва от електромотор с мощност 63 к.с., като пробегът му с едно зареждане е 160 км.


Mitsubishi i-MiEV


Отказът от i-MiEV не означава, че японската марка изоставя програмата си за електрически превозни средства. В момента Mitsubishi подготвя напълно нов автомобил с нулеви вредни емисии, като той се разработва с партньора Nissan и трябва да бъде готов до края на годината.

Снимки: Mitsubishi

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    auto ( преди 3 години )
    Помня като излезе преди 10 години, струваше 80 000 лева и реалният му пробег беше 120 км, бензиновият му аналог струваше 20 000 лева.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Що за тпа статия от неграмотници.Той се продава и като Ситроен и Пежо.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фен ( преди 3 години )
    Обувка е, но пък със задно и добре върви, въпреки че е с ограничен въртящ момент при потегляне, понеже при тестовете в началото се оказва че дрифти здраво :D Иначе е бая тествана количка и технически издържана. Но преди 10 години литиевите акумулатори бяха х10 като цена и затова тези размери.
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пак много се е задържал, ако за тези 10 години го бяха подновили поне малко. . .