fallback

Хибридите се оказаха близо 3 пъти по-мръсни от обявеното

Вредните емисии при PHEV-моделите са близо до тези на стандартните модели, а не до електромобилите

Хибридните автомобили, които се зареждат от електропреносната мрежа (plug-in hybrid – PHEV) съвсем не са толкова екологични, за колкото ги обявяват техните производители. Това показват тестове в реални условия, чиито показатели се различават значително от  официалните резултати, съобщава CNBC.

Оказва се, че този тип превозни средства отделят в атмосферата 117 грама СО2 на километър, което е 2,5 пъти повече от показателите посочени от производители, а именно – 44 грама на километър. Това се дължи на факта, че хибридните автомобили много често активират своите двигатели с вътрешно горене, като това става дори в момент, в който се движат с нулеви вредни емисии.

Изследването показва, че като резултати сочените за екологични автомобили със смесено задвижване са по-близо до моделите с двигатели с вътрешно горене, а не до електромобилите. За целия си срок на служба хибридите отделят около 28 тона СО2 в атмосферата, бензиновите машини – 39 тона, а дизелите – 41 тона.

Според автомобилния експерт Майк Хоуз, посочените от производителите нива на вредни емисии при хибридите, се дължат на факта, че те се измерват по остарели методи на тестове, което вече не се използват.

„Все пак трябва да се отчете, че дори при реални цифри в подобно изследване, хибридите изхвърлят в атмосферата с 30% по-малко СО2 в сравнение с дизеловите автомобили“, коментира Хоуз.

Снимка: Carsweek

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 4 години )
    Очевидно грешни цифри - за емисиите на CO2 - дизелите няма как да отделят повече от бензинките, те затова и дизелите бяха толкова поощрявани. Оттам цялата статия за мен е под съмнение, особено заради това че емисиите при хибридите много зависят от начина на каране. Ако я караш междуградско емисиите ще бъдат колкото на обикновена кола, и това не е сензация.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Ти мани тва имаме ФПЧ.Има и филтри ама се зпушват и става мъртвец в следствие на което се махат а са и скъпи и след това продължават да ги карат без филтър и тогава няма разлика и с 50 годишен дизел
  • #26
    Не е като преди ( преди 4 години )
    Дизелите поне от 5 години не са толкова канцерогенни все пак максимално позволения азотен окис е 0.080 на км а при бензина е 0.60 на км за сравнение при стандарта евро 3 за дизела бяха позволени 0.50 на км тоест 6 пъти повече от сега
  • #25
    анонимен ( преди 4 години )
    Ти луд ли си бе дизел е равен на смърт.Много по опасен от бензина.Боже какви идоти има.
  • #24
    V-1 ( преди 4 години )
    Съгласен съм с Попов, не може да продаваш "джипове" по 2,5 тона, плъг -ин хибирди, на които само за да се направи вредните емисии са огромни и отделно няма аеродинамика и да проповядваш намаляване на вредните емисии.Всичко е тръговия и бизнес, и шоу и лицемерие пред хората/клиентите.ПП: А за хибридите мисля, че са добри в града, защото пробъгт смо на ток е ок за тази цел и тогава наистина е по-икономично.
  • #23
    propov ( преди 4 години )
    Еко меко блеко... Докато има ръст на СУВ продажбите за никво еко да не ми говорят. Еко и икономии се постигат с ниско тегло и добра аеродинамика. Живеем на планета с гравитация и атмосфера. Физиката е неизбежен фактор. 2 тона за да се движат си искат енергия. Енергията засега не идва от въздуха. Дори и от вятъра да е пак се транформира, съхранява - пак е нужен ресурс. Трябва минимализъм в транспорта, ама на никой не му отърва.
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Дизелите са канцерогенни. Стават само за обгазяване. От хибрид до хибрид разликата е огромна. Немските не стават, японките са много добри. РАВ 4 плъгин има по-нисък разход и вредни емисии от БМВ 3-ка плъгин.
  • #21
    Интересно ( преди 4 години )
    При дизелите проблема са азотните окиси.
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Модерните дизели имат по ниски СО2 емисии. Не случайно и бившия шеф МБ каза, че с дизелите могат да свалят емисиите. Ноо стадото си блее, каквото спускат и насаждат по медиите. И престанете с градско или извън въздуха не седи само в града. Факт е че трафика е *2 или 3 дори, но и географското положение на града оказва влияние. Хибридите над 100...не ползва ел задвижване, освн при ускорение, но понеже тогава и бат се зарежда, разхоа е по висок.
  • #19
    Логиката ( преди 4 години )
    Хибрида е главно за градско, дизела главно за извънградско/магистрала а при около 50 на 50 градско/извънградско е по-скоро въпрос на предпочания. Накрая пише че хибрида отделя 30% по-малко СО2 което все пак си е значително
fallback
Последни