Хибридните автомобили, които се зареждат от електропреносната мрежа (plug-in hybrid – PHEV) съвсем не са толкова екологични, за колкото ги обявяват техните производители. Това показват тестове в реални условия, чиито показатели се различават значително от официалните резултати, съобщава CNBC.
Оказва се, че този тип превозни средства отделят в атмосферата 117 грама СО2 на километър, което е 2,5 пъти повече от показателите посочени от производители, а именно – 44 грама на километър. Това се дължи на факта, че хибридните автомобили много често активират своите двигатели с вътрешно горене, като това става дори в момент, в който се движат с нулеви вредни емисии.
Изследването показва, че като резултати сочените за екологични автомобили със смесено задвижване са по-близо до моделите с двигатели с вътрешно горене, а не до електромобилите. За целия си срок на служба хибридите отделят около 28 тона СО2 в атмосферата, бензиновите машини – 39 тона, а дизелите – 41 тона.
Според автомобилния експерт Майк Хоуз, посочените от производителите нива на вредни емисии при хибридите, се дължат на факта, че те се измерват по остарели методи на тестове, което вече не се използват.
„Все пак трябва да се отчете, че дори при реални цифри в подобно изследване, хибридите изхвърлят в атмосферата с 30% по-малко СО2 в сравнение с дизеловите автомобили“, коментира Хоуз.
Снимка: Carsweek