fallback

Хибридите се оказаха близо 3 пъти по-мръсни от обявеното

Вредните емисии при PHEV-моделите са близо до тези на стандартните модели, а не до електромобилите

Хибридните автомобили, които се зареждат от електропреносната мрежа (plug-in hybrid – PHEV) съвсем не са толкова екологични, за колкото ги обявяват техните производители. Това показват тестове в реални условия, чиито показатели се различават значително от  официалните резултати, съобщава CNBC.

Оказва се, че този тип превозни средства отделят в атмосферата 117 грама СО2 на километър, което е 2,5 пъти повече от показателите посочени от производители, а именно – 44 грама на километър. Това се дължи на факта, че хибридните автомобили много често активират своите двигатели с вътрешно горене, като това става дори в момент, в който се движат с нулеви вредни емисии.

Изследването показва, че като резултати сочените за екологични автомобили със смесено задвижване са по-близо до моделите с двигатели с вътрешно горене, а не до електромобилите. За целия си срок на служба хибридите отделят около 28 тона СО2 в атмосферата, бензиновите машини – 39 тона, а дизелите – 41 тона.

Според автомобилния експерт Майк Хоуз, посочените от производителите нива на вредни емисии при хибридите, се дължат на факта, че те се измерват по остарели методи на тестове, което вече не се използват.

„Все пак трябва да се отчете, че дори при реални цифри в подобно изследване, хибридите изхвърлят в атмосферата с 30% по-малко СО2 в сравнение с дизеловите автомобили“, коментира Хоуз.

Снимка: Carsweek

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Предполагам, имат предвид, че при ниски температури и над определена скорост, винаги си с включен ДВГ
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    В електрически режим защо да работи ДВГто? Никога не съм чел нещо подобно
  • #6
    notangel ( преди 3 години )
    Бензиновите отделят повече СО2 от дизела
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Немски допотопни коптори за психично болни балкански субекти.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Немските табуретки са създадени за *** Чалгаря.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    А кое е екологично немски барутник в12 дизел с по 500 г твърди частици азотни оксиди и въглероден диоксид на км ли?
  • #2
    Гост ( преди 3 години )
    Ако успеят да вдигнат пробега на PHEV само на ток до към 100км ще са си екстра защото в града ще вървят само на ток и според мен това е добър компромис за държави с лоша инфраструктура на зарядни станции. В момента са с около 50км пробег което не е чак толкова зле - за много градове вършат работа
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    #1Викаш, друго си е да караш 20 годишен германски ПРЕМИУМ таралясник НОВ ВНОС от Италия, вместо чисто нова Корола
fallback
Последни