fallback

Renault планира два много важни електромобила

Френската компания ще използва платформата от Nissan Ariya

Renault планира сериозна моделна офанзива, в която много важно значение ще имат два нови електрически SUV модела, както и подсилване на присъствието на марката в сегмент С. Това е една основните цели на френския гигант, според новия главен изпълнителен директор на компанията Лука ди Мео, съобщи списание Autocar. По-рано тази година Renault и Nissan стигнаха до ново партньорско споразумение, според което двете компании ще ускорят споделянето на платформи, технологии и производствени мощности.

Де Мео се захвана със сериозни промени в плана за развитие на компанията, като другата му основна цел е заличаването на рекордната загуба от над 7 милиарда евро, записана през първата половина на 2020 година.

Проектът за електрически SUV модели на Renault се базира на платформата CMF-EV, която вече се използва при представения наскоро Nissan Ariya.

За единия от тези нови електрически модели се знае, че ще представлява версия на концепта Morphoz, показан през пролетта на тази година, но с по-високо окачване. На размери новият модел ще е близък до актуалния Renault Kadjar, но пък по-нисък от него заради изискванията за аеродинамична ефективност, които спомагат за постигане на по-голям пробег. За втория електромобил би трябвало да очакваме модел, близък по размери с популярния Captur.

„Ние сме наясно, че има пространство за позициониране на модел под Zoe, но имаме по-големи очаквания за сегмента точно над Zoe – коментира по адрес на първия бъдещ модел Жил Норман, шеф на департамента за електромобили в Renault. – Хората вече осъзнават, че електромобилите са безопасни и забавни и имат много по-голям пробег в сравнение с първите серийни модели на ток.”

Норман обясни, че целта на компанията ще е пробегът с едно зареждане да е поне 550 км. Което няма да е лесна задача, като се има предвид, че най-големият пробег на Ariya е 510 км (с батерия 87 kWh и предно предаване).

В Renault възлагат големи надежди на платформата CMF-EV и по отношение на намаляването на разходите.

„Вече постигнахме 30% намаляване на стойността на платформата. Намалихме стойността на батерията с 30 процента и с 20 процента на електромотора”, потвърди Жан-Пол Драй, директор в Renault по развитието на електромобилите. Той прогнозира, че следващото поколение електромобили на компанията „ще са много близо до сравними с тях автомобили с двигатели с вътрешно горене по отношение на цената и разходите за експлоатация”.

При другия нов електрически SUV на Renault все още има доста неясноти. Но Норман подсказа, че става въпрос за „кросоувър или SUV, а не за хечбек”, като се появи и информация, че трябва да търсим сходства с Captur. Дизайнът отново ще е повлиян от Morphoz, но ще е по-обран и не толкова агресивен.

Снимки: Renault

fallback
  • #6
    До 8 ( преди 3 години )
    Може и да си прав но има много СУВ електромобили със задно като като Модел У, ИД4(Ениак, Кю4 е-трон) и Форд Мустанг-Е докато с предно са основно тези които са варианти на ДВГ модели като Кона и е2008 а примера с АМГ и М не е уместен защото 4х4 не е предно а и при Ауди и Волво масово се предпочита 4х4 пред предно
  • #5
    До 1 ( преди 3 години )
    Разликата между Конa и ИД3(със задно) с по 200коня в ускорение до 100 е под половин секунда тоест едва ли има значителна разлика в сцеплението но като цяло е странно защо ще ги правят с предно като повечето планирани електромобили са със задно
  • #4
    Факт! ( преди 3 години )
    Поредният пирон в немският ковчег.
  • #3
    RD ( преди 3 години )
    Като чета коментарите много народ мрази Европа. Вероятно се разпознават като азиатци или африканци...
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Какви са тия експлоатационни разходи! Рендетата да не са измислили начин да вкарват електрическите коли през месец в сервиза :))) Това ще е пробива на европейците в ел. мобилността хахахаха
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Фрянцузите никога няма д се откажат от предното нали те са го въвели с оня Ситроен Тракцион Авант
fallback
Последни