Субкомпактният хечбек Peugeot 108 ще напусне пазара през следващата година, след което интересите на френската марка в А-класа ще бъдат представени от кросоувъра 1008 върху платформата CMP, който също ще се предлага и с електрическо задвижване.
Peugeot 108 се произвежда от 2014 г. в завода TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) в чешкия град Колин, заедно с родствените Citroen C1 и Toyota Aygo. Догодина TPCA ще премине изцяло към Toyota и още не се знае с какво компанията ще натовари фабриката с капацитет от 300 000 автомобила годишно. Знае се обаче, че Aygo ще има наследник в лицето на ново електромобил от начално ниво.
В гамата на Citroen тази роля се изпълнява от ултра евтиния двуместен електрически квадроцикъл Ami, но доскоро нямаше информация относно наследника на Peugeot 108. Френското издание Caradisiac обаче съобщи, че компанията все пак ще остане в А-класа и скоро (в края на 2021 г. или в началото на 2002 г.) ще представи кросоувъра 1008 на платформата CMP.
1008 ще бъде позициониран под популярния 2008 г., който също е изграден върху шасито CMP. Техническото родство ще позволи моделът да бъде разработен без допълнителни инвестиции, като 1008 ще бъде по-компактен (дължина 4,15 м срещу 4,3 м за Peugeot 2008) и по-евтин (от около 18,500 евро, докато Peugeot 2008 струва поне 21 000). Малкият кросоувър ще се предлага с бензинови двигатели Puretech с мощност 75, 100 и 130 к.с. Дизелови модификации не се очакват, но ще има електрическа - с двигател с мощност 136 коня, пробег от около 300 км и само предно задвижване.
Любопитното е, че през 2010 г. Peugeot представи концептуалния градски субкомпактен кросоувър HR1 с хибридно задвижване (на горната снимка), който обаче не се качи на конвейера заради високите разходи и съмненията за възвращаемостта му. Моделът 1008 няма да има проблеми с последното, защото техническата основа, както беше споменато по-горе, не изисква допълнителни инвестиции и всъщност е необходимо да се работи само върху дизайна, в което французите са добре познати експерти. Peugeot 1008 няма да прилича много на HR1 и ще получи по-практичен корпус с 5 врати и външен вид в духа на последните иновации на марката.
Що се отнася до традиционните хечбеци от клас А, те скоро почти ще изчезнат от европейския пазар - дори Fiat, традиционният лидер в класа, заяви, че до 2024 г. в него ще останат само електромобили. Хечбековете от клас А с ДВГ, поради ниската им цена (Peugeot 108 вече може да бъде закупен за по-малко от 11 000 евро), се продават добре, но практически не носят печалба и в същото време развалят статистически данни за емисиите CO2 на производителите. Кросоувърите, дори най-малките, са по-скъпи и по-печеливши, така че появата на 1008 в гамата на Peugeot е логична. Още не е ясно дали подобен модел ще се появи под марките Citroen и Opel.