Желанието на автомобилните производители да икономисат средства ги кара да залагат на модулни платформи и по този начин да елиминират алтернативни доставчици на агрегати и оборудване. Това обаче обаче се оказва проблем в Германия, заяви заместник-председателя на Бундестага –Оливер Киршер, цитиран от медиите в страната.
Според него, набиращите популярност модулни системи се поставят на по-голям брой автомобили от различни марки и класове. Така се стига до ситуация, при която на една и съща платформа се създават модели, които се различават не само като цена и клас, но и като позициониране на пазара. Съответно, при дефект на основен елемент от архитектурата се налага повече автомобили да влизат в сервизите.
Киршер посочи и конкретен пример. По причини, свързани с безопасността, в Германия само през тази година са били отзовани над 700 000 автомобила, като при 100 000 от тях са заради екологични нарушения. По-голяма чак от тези превозни средства са произведени от компаниите Mercedes-Benz и Audi.
“Клиентите не бива да разчитат само на информацията, предоставена им от производителя, а да проверят връзките на модела, който искат да купят, с други автомобили. Така те могат да добият по-ясна представа за използвани компоненти и да знаят какво да очакват“, каза още заместник-председателят на Бундестага.
Снимка: Mercedes-Benz