fallback

Обрат: Китай реши да заложи на водорода

Правителството в Пекин подготвя голям пакет мерки за насърчаване на горивните клетки

Балансът между електромобилите на батерии и тези с водородни горивни клетки може рязко да се наклони в посока на вторите, след като високопоставен служител на китайското правителство разкри, че Пекин готви внушителен пакет от мерки в подкрепа на водорода.        

В някои китайски градове вече се движат експериментално автобуси с водородни горивни клетки     Много експерти смятат, че водородното задвижване е много по-перспективно от предпочитаните в момента литиево-йонни батерии, но огромната цена на необходимата инфраструктура засега го оставя на заден план.

Сон Кюлън, високопоставен служител на китайското министерство на финансите, разкри планирания обрат в политиката по време на конференция в Тянджин. Според нея сегашната система на субсидии и данъчни отстъпки при покупка на електромобил ще бъде преразгледана и ограничена. Вместо това правителството ще подпомага директно компании, които осъществяват технологични пробиви в областта на чистите технологии, и ще развива инфраструктура. Особено внимание ще бъде проявено към автомобилите, предназначени да изминават дълги дистанции, като например тежките камиони.      Toyota Mirai е единственият модел на горивни клетки в свободна продажба, но бройките остават ограничени

Китай е най-големият световен пазар на автомобили с ниски и нулеви емисии. Властите в Пекин ги налагат активно, след като бумът на местния пазар доведе до рекордни нива на замърсяване на въздуха в големите градове. Именно китайският акцент върху електричеството бе последната капка, тласнала всички големи световни производители да започнат да разработват електромобили с батерии.

Технологията с водородни горивни клетки се развива от доста години от компании като Toyota (в партньорство с BMW), Honda, Daimler и Hyundai. Eдинственият серийно произвеждан водороден автомобил обаче за момента е Toyota Mirai, с около 10 000 пласирани бройки.

 

 

 

fallback
  • #13
    Аматьор ( преди 3 години )
    То хубаво,идват новите технологии,ще става все по интересно,но ако може някой да обясни.Ами за ел.колите,ставайки да речем 25% от парка,какво правим с големите загуби на приходи най вече за хазната...и каква ще е ответната стъпка от губещия-държавата-в случая??Все така ли ще е протектирано това безумие!??? Сегашното състояние на енергийния пазар показва май друго,иска се ум и виждане за в близкото бъдеще как да се уредят нещатаА и водорода,прекрасно,но кога ще е достъпно и безопасно и света
  • #12
    Wiki ( преди 3 години )
    Горивните клетки не използват само водород за гориво. Амонякът е новата мода ;)
  • #11
    румен ( преди 4 години )
    И аз мисля, че водородът е за товари и дистанции. Пробвах Мирая в и около Бон. Платих 9,5 евро/кг, а средният ми разход беше 1,3кг/100км. Сипах към 4кг, май резервоарът е към 6кг, ала не знам колко точно е. Казаха ми, че колата е 78хил.евро, но щели да дават до 16хил.евро субсидия при покупка. Мрежата от станции обаче още е рехава, а и много по-изгоден ми е дизела. Но чувам, че работят за поевтиняване - целта била към 5 евро/кг за Н2 на дребно (по станциите). Ама кога ще стане ...
  • #10
    Интересно ( преди 4 години )
    Май основният смисъл на водорода е, че когато июа излишък в производството на ел енергия можеш да произвеждаш H2, т.е. да планираш и да балансираш енергийната система. При зареждането на батерии трябва да напасваш енвргийната система към потреблението, а понякога това е тръдно и води до големи разходи и загуби. Т.е. основното е производството на водород а автомобилите са следствие.
  • #9
    Невежа ( преди 4 години )
    Водородните автомобили също са електромобили.
  • #8
    Почти ( преди 4 години )
    Какви глупости само. Една литиево-йонна батерия заедно с инвертора има над 95% процента КПД и е идеалния начин за запазване на енергия, една водородна- горивна клетка между 40-60% КПД и това без да броим загубите при произвдството на водорода които са над 50%, в момента директната употреба на природен газ е дори по ефективна от водорода и горивните клетки. Да не говорим че 90% от водорода се прави от природен газ, а под 10 % с електролиза от ВЕИ енергия. Водорода има бъдеще но в кораби и самолет
  • #7
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Ако Китай развие инфраструктурата за автомобилите с горивни клетки изведнъж ще се окаже, че всички автопроизводители имат интерес към това задвижване.
  • #6
    TSLA ( преди 4 години )
    Номер 5 я си извади батерията от телефона и акумулатора от колата и бъди мъж - върти манивела. И стига бълнува за твоя любим Мъск, че гледам му се зачервиха бузите. И под статии за зеле пак коментираш Илон, та Илон... Да ви запозная освен?
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Брей ти сега изкара, че батерията има КПД?! И там нямаш загуби нямаш влияние нямаш нищо - само едни цветя на чичо дето чичо ти мъск ги сади да пафка :)
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Единствената постижима стратегия при сега известните технологии и енергийни източници е диверсификацията. В момента, в който акумулаторното задвижване стане масово и евтино, цената му ще започне да скача заради ограничените редки метали и зарядна инфраструктура. Започват да се обаждат и геополитически фактори. Същото се получава и с петрола, и с газта. Много по-интелигентно е да се използват разумно всички енергийни източници, като цената се уеднакви на килоджаул на ниво ЕС.
fallback
Последни