Volvo P1800 се счита за един от най-красивите автомобили на 60-те години, въпреки че на феновете на шведската марка по-мили са й семейните автомобили от серията 200. Да се направи елегантно преобразуване от "бабиното" Volvo 240 е трудно, а P1800 е отличен материал за творчество, особено когато става въпрос за така наречения интелигентен рестомодинг, който изповядва уважение към историческия контекст на колата-донор.
Законодател на подобно рестомодифициране, успешната формула за което е модерната техника и стария дизайн, стана навремето американската компания Singer с нейните вариации на класическото Porsche 911. Днес в Европа обаче има дузина компании, работещи в този жанр, като британската David Brown Automotive или германската eClassics. Последната, заедно с Volkswagen, наскоро показаха малка електрическа конверсия на емблематичния микробус T1.
Cyan Racing (бившата Polestar Racing), което е състезателното подразделение на китайската Geely Group, собственик на Volvo, също можеше да натъпче батерии и електрически двигатели във Volvo P1800, но се въздържа от това изкушение и направи всичко по класическия начин, но в рамките на своята компетентност, разбира се.
В новия проект на Volvo и Cyan Racing - ретро автомобила Volvo P1800 Cyan, 2-литровият бензинов 4-цилиндров турбо двигател с директно впръскване на горивото е заимстван от Volvo S60 TC1, който спечели World Touring Car Championship през 2017 г. (първо място в индивидуалното класиране и при конструкторите). Мощността е 419 коня при 7000 об/мин, а максималният въртящ момент от 455 Нм е наличен при 6000 об/мин. Цялата мощност се предава на задните колела чрез 5-степенна механична скоростна кутия на австралийската компания Holinger и диференциал с ограничено приплъзване.
Още снимки на модела - в галерията:
Окачването е регулируемо, а спирачните дискове - стоманени, с диаметър 362 мм отпред и 330 мм отзад. Гумите са Pirelli P Zero с размери 235/40 R 18 отпред и 265/35 R 18 отзад. Няма ABS, няма сервоуправление - автомобил за истински пилоти. Джантите са ковани, с една централна гайка. Собственото тегло на модела е 990 км, като 53% са върху задния мост.
Най-интересно е тялото. За основа е взет оригиналния скелет на Volvo P1800, но вътре в него е конструирана нова силова структура от въглеродни влакна и високоякостна стомана, която в комбинация с титан позволява да се постигне нечувана за моделите от 60-те години твърдост. Отвън обаче все още е класическият P1800 в целия си блясък. Автомобилът ще се произведе в ограничен тираж, а цената не всяка бройка ще надхвърля 500 000 долара.