Шефовете на пионера в лансирането на електромобилите на световния пазар Nissan, са на мнение, че производителите трудно ще излязат на печалба от колите с батерии. Nissan лансира първото поколение на Leaf през 2010, но вторият електрически модел на гиганта – Ariya, се появи 10 години по-късно. Защо е това забавяне.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учидо обясни това пред списание Top Gear, както и прогнозира как ще върви електрификацията на световния автомобилен пазар.
„До 2023 година в Япония процентът на електрифицираните автомобили, в които влизат и електромобилите, ще достигне 60% от продажбите на нови коли – заяви Учидо. – В Европа ще е 50%. Процентът за Китай до 2022 е 23 %. Ако не успеем да намерим модел, който да осигурява устойчива печалба от тези модели, това няма да донесе печалба и на компанията, нали?
„Със сигурност ще е трудно – допълни Учидо по въпроса как автомобилните производители ще печелят от електромобилите. – При Ariya използваме опит и решения, проверени при Leaf, което означава по-ниски разходи при създаването на модела. Намаляваме и разходите при доставките на материали и части, благодарение на това, че работим в рамките на съюза Renault-Nissan-Mitsubishi. Но в същото време Nissan и Renault разработват различни хибридни системи.
„Важното тук е друго – става въпрос за основните компоненти. Те са батерията и електромоторът. Технологиите се развиват постоянно и при следващото поколение електромобили ще има сериозни икономии и намаляване на разходите, тъй като ще споделяме технологични решения. Ние планираме това и Ariya е доказателство за това. Освен това, определено очакваме ръст в търсенето на електромобили.”
В същото време Nissan отново отложи премиерата на новия модел от семейство Z – 400Z, като причината за това са финансовите трудности на компанията. Според британското списание Auto Express 400Z ще бъде представен в края на 2022 година, а ще излезе на пазара през 2023, което означава, че 370Z ще запише 15-годишна пазарна кариера.
Снимка: Nissan