Джеки Стюърт пръв го нарече "Зеления ад". Северната дъга на "Нюрбургринг" е едно от най-големите изпитния и за пилоти, и за автомобили, и там обикновено мерят сили неща като Lamborghini Aventador и Porsche 918 Spyder. Германският пилот Кристиян Менцел го знае най-добре - в крайна сметка той е печелил тук 24-те часа на Нюрбургринг през 1998 заедно с Ханс-Йоахим Щук, и след това стотици пъти се е връщал тук като тест-пилот на Auto Motor & Sport. Но едва ли някога е преживявал емоция, подобна на тази от последната си обиколка на ринга.
В последното всъщност няма нищо чудно, защото въпросната машина е Claas Xerion 5000 Trac VS - най-мощният сериен трактор, произвеждан някога в Германия. Още по-впечатляващ от мощността е максималният въртящ момент - 2600 Нм, или над два пъти повече от Koenigsegg Agera RS и Porsche 918 Spyder, взети заедно. За съжаление обаче към това се добавят доста висок център на тежестта и общо тегло от 16 300 килограма, без да броим водача. Резервоарът за гориво на този Claas е 740 литра, а само "съдчето" за добавяната към дизеловото гориво урея (Ad-Blue) e 88 литра.
От клипчето си личи, че Менцел дава всичко от себе си зад волана, и в крайна сметка постига абсолютен рекорд за селстостопанска машина на ринга - 24:50.47 секунди. Наистина малко по-бавно от рекорда на трасето, поставен от Lamborghini Aventador SVJ (6:44:97), но въпреки това впечатляващо. Сега топката е отново в полето на Lamborghini - дали техният най-мощен трактор ще може да се справи по-добре?
Вижте цялата обиколка във видеото на AMS: