fallback

Tesla смята вече да следи дишането и съдържанието на джобовете ви

Компанията поиска разрешение да вгражда в колите си технологията от летищните скенери

Tesla официално е поискала от Федералната комисия по комуникациите разрешение да вгражда в колите си скенери, ползващи милиметрови вълни. Това е същата технология, която се използва в най-модерните скенери по летищата, само че компанията на Илон Мъск иска да я използва с доста по-висока мощност.        

Tesla e поискала разрешение да вгради по четири излъчвателя на милиметрови вълни и по три приемника в автомобилите си

Вградените в автомобила скенери ще позволят компютърът да сигнализира, ако на задната седалка бъде забравено дете, обясняват от компанията. Освен това те могат да засичат дишане и сърдечен пулс, което ще предпази системата за предупреждение при незакопчан колан от фалшиви тревоги, ако на седалката е оставена тежка чанта например.

Tesla иска да използва милиметровите вълни с чувствително по-голяма мощност, отколкото е разрешено от американските власти в момента. Идеята е цялото купе на автомобила да се обследва с тях. Всъщност компанията признава, че ако получи разрешение, системата й ще е способна да сканира и на два метра встрани от автомобила - примерно в съседните коли в задръстване.      

Доста западноевропейски и американски летища вече са оборудвани с новите милиметрови скенери, които се смятат за по-прецизни и по-безопасни за здравето от рентгеновите

Само през миналата година в САЩ 52 деца загинаха, след като бяха забравени от родителите си в заключени автомобили при горещо време. Заради това повечето производители вграждат специални сензори за маса и камери, които да следят задната седалка. Според Tesla това не е достатъчно прецизно и често задейства фалшиви тревоги.

Намерението на компанията обаче предизвиква притеснения в няколко други аспекта. Единият е здравен: негативните ефекти от подобни скенери върху организма още не са проучени напълно. Милиметровите вълни са разновидност на микровълните и не са йонизиращо излъчване като рентгеновите лъчи, което на теория ги прави по-безопасни. Две авторитетни научни публикации обаче поставят въпроса за ефекта им върху човешката ДНК. По летищата пътниците са изложени на въздействието им за по-малко от минута, а и дори най-често летящите хора рядко минават през повече от 20 скенера месечно. Докато при Tesla честотата на сканиране ще е много по-висока, и то ежедневно.       Оправданието на Tesla за въвеждането на технологията е да се гарантира, че дете не може да бъде забравено в автомобила

Вторият аспект засяга личното пространство. Чрез подобен скенер компанията разбира не само дали дишате и имате пулс, а и какъв е здравният ви статус в момента, дали носите импланти, включително силиконови. Освен това скенерът ще има достъп до пълното съдържание на вашите джобове, чанти и така нататък. Милиметровите вълни могат да виждат през дрехи и всякакви други меки материали.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Може да вградят и тоалетна в седалката и да следят ла..та, и да те карат направо в болницата или гробищатата ;-).
  • #5
    Тест ( преди 3 години )
    То беше ясно че тази пазарна капитализация не може да е само за коли. Трябва да има някакъв шпионаж.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Да бе да, заради децата била причината
  • #3
    TSLA ( преди 3 години )
    Свършиха добра работа - повлякоха крак към промяната. Оттук насетне явно почват uзгъзицuте. На когото му се занимава, да маха от колата интернет връзката и излъчвателите и да я ползва само като кола. Но и други ще се облажат от шанса да ви ровят по джобовете, без да знаете. Както сега тутурутката в джоба ви следи, записва и рови в снимките, контактите, паролите и съобщенията. Неслучайно в кулата на Тръмп съобщенията са на листчета в капсули по вакуумни тръби. Само това не може да се хакне!
  • #2
    112 ( преди 3 години )
    Само глупости са му в главата на тоя.
  • #1
    ( преди 3 години )
fallback
Последни