Търсите компактен градски автомобил на старо, а бюджетът ви е ограничен в рамките на 5000 евро (около 10 000 лв). Кое е най-важното в случая – размерите, марката или цената? В случая изборът е сведен до 3 популярни модела на повече от 10 години - Mercedes-Benz A-Class, Hyundai i20 и Nissan Note, които отговарят на условието. Техните собственици посочват слабите и силните им страни, като в случая автомобилите са подредени от най-малкия към най-големия.
Mercedes-Benz A-Class
В посочения бюджет се вписва второто поколение на модела, което се произвежда от 2004 до 2011 година с фейслифт през 2008 година. Струва си да се погледне и първата генерация, защото и там може да излезе нещо подходящо.
Въпреки малките си размери A-Class предлага типичният за Mercedes богат избор от двигатели. Сред бензиновите при второто поколение най-разпространен е 1,5-литровият мотор с 95 к.с., но се среща и 1,7-литровият със 116 к.с., докато при първото са 1,4-литровият с 82 к.с. и 1,6-литровият със 102 к.с. Дизелът е 1,6-литров с 82 к.с. Голяма част от предлаганите екземпляри са с автоматична трансмисия, като при 60% от тях тя е вариатор.
Що се касае до пробега, при повечето автомобили от модела на старо той е над 200 000 км, което означава, че тези машини са карани, при това доста.
За какво хвалят Mercedes-Benz A-Class?
Най-силните страни на хечбека са неговата надеждност, управляемост, салон и добър обзор пред шофьора. Собствениците на A-Class са доволни и от ергономичността, както и от удобното разположение на приборите за управление. Звукоизолацията е на високо ниво, като шумът от гумите почти не се чува.
Добра оценка получават и повечето двигатели, предлагани за модела. Бензиновите стигат до разход от под 6 л/100 км в градски условия, а в извънградски – под 5 л/100 км. Изненадващо е похвалена и вариаторната трансмисия на модела.
За какво критикуват А-Class?
Основно оплакванията са от окачването и проходимостта на автомобила, както и от малкия обем на багажното отделение. Някои собственици недоволстват и от работата на електрическите системи, както и за закъсняващата реакция на системата ESP.
Претенции има и към разположението на акумулатора, който се намира под краката на пътника до шофьора. Това затруднява ремонта, който и без това е скъп. Освен това, автомобилът трудно се препродава.
Hyundai i20
В сумата от 5000 евро се вписва първото поколение на модела, произвеждано от 2008 до 2012 година. Най-популярните двигатели са 1,4-литровият бензинов с мощност 100 к.с. и 1,2-литровият със 74 к.с. Има и предложения с 1,6-литров бензин със 126 к.с., докато дизелите са голяма рядкост. Около 3/4 от автомобилите са с механични скорости.
Средният пробег при предлаганите Hyundai i20 е по-нисък от този на A-Class – около 120 000 км, но това не означава със сигурност, че са карани по-малко.
За какво хвалят Hyundai i20?
Основно заради надеждността, която си е извоювала корейската марка през последните години. Собствениците са доволни и от управляемостта на компактния хечбек, както и за достатъчното място в салона.
Добри оценки автомобилът получава и зарази окачването, което се държи отлично при движение по лоши пътища. Отбелязват се също достатъчният обзор пред шофьора, ниският разход на гориво и обема на багажника, който е достатъчен за превоз на покупките от супермаркета до дома.
За какво критикуват Hyundai i20?
Най-честите оплаквания са от проходимостта на модела, както и от по-твърдото окачване, което явно се харесва на някои, но не и на други. Според някои собственици, шумоизолацията също не е на необходимото ниво, като това е типично за модели от този клас.
Някои от шофьорите критикуват и автоматичната скоростна кутия, която „мисли“ твърде много, преди да смени предавките. При някои от по-старите версии с механични скорости има проблем със съединителя, който се изхабява при пробег до 60 000 км.
Nissan Note
Една от легендите в този клас, като този модел е по-голям от предишните два. Благодарение на това, той предлага по-добри възможности за трансформация и може да задоволи нуждите на тези, които търсят градски автомобил, който да става за по-дълги пътувания.
В бюджета се вмества първата генерация, произвеждана от 2006 до 2013 година. Моторите са бензинови - 1,4-литров с 88 к.с. и 1,6-литров с 110 к.с. , като те са се доказали във времето. Същото се отнася и за дизела - 1,5 dCi, който се предлага в различни вариант на мощност. Повечето предлагани бройки за с механични скорости, но има и такива с класически автомат.
За какво хвалят Nissan Note?
Главните плюсове на този модел са надеждност на силовите агрегат, удобен салон и добра управляемост. Собствениците на хечбека отбелязват, че благодарение на по-голямото разстояние между двете оси автомобилът е доста стабилен на пътя.
Note получава високи оценки и заради възможността за преместване на задните седалки, което увеличава мястото в багажника. Високо и удобно място на шофьора също се харесва на притежателите на автомобила.
За какво критикуват Nissan Note?
Най-много претенции има към окачването на автомобила, което е прекалено твърдо според някои собственици на автомобила. Съответно, като минус се отбелязва и проходимостта на компактния японски хечбек.
Недоволство предизвиква и лошата шумоизолация, както и от неособено високото качество на материалите в салона. Критикува се също работата на чистачките, които „живеят собствен живот“ (думите са на собственик), както и на системата за подгряване на седалките.
Снимки: Mercedes-Benz, Hyundai и Nissan