IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lucid Air ще бие рекорда за време за зареждане

Електрическият седан ще работи с 900-волтово устройство

Компанията Lucid Motors разкри подробности за времето за зареждане, нужно на нейния електрически модел Air. Седанът ще може да се зарежда от ток с напрежение 900 волта, което е рекорд за електромобил. Досега най-доброто постижение принадлежеше на Porsche Taycan, който работи с напрежение от 800 волта.


Lucid Air


В момента повечето електромобили могат да се зареждат с ток с напрежение 400 волта. Porsche Taycan прави изключение, като той използва зарядно устройство с мощност до 350 кВт. В Lucid Motor говорят за мощност „над 300 кВт”, която на минути ще осигурява енергия за пробег от 32 км, а за 20 минути – до 482 км. Както е известно, батериите на компанията ще осигуряват пробег от 832 км.

Освен това, от Lucid Motors разкриха и параметрите на бордовото зарядно устройство, което преобразува тока от битовата електрическа мрежа в постоянен за зареждане на батериите. Неговата мощност е 19,2 кВт. За сравнение, същото устройство на електромобилите на Tesla е с 22 кВт, а на Jaguar I-Pace - 7,4 кВт.


Lucid Air


Подробности за седана Air ще бъдат разкрити на 9 септември, за когато е насрочена премиерата на серийната версия на модела. Очаква се тогава да бъде показан и електрическият всъдеход на марката. Външният вид на двата електромобила трябваше да бъде запазен в тайна, но потребител на Twitter ги засне по време на пътуването им за официалната фотосесия и публикува една снимка в социалната мрежа.

Снимки: Lucid Motors, Twitter

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    QWERTY до simodim ( преди 3 месеца )
    Не знам каква концепция за 100-ци нещастни случаи те гони, за 10 години автомобили на Тесла са участвали в хиляди катастрофи по света, и почти винаги пътниците в тях са в много по-добро състояние от пътниците в другите ударени автомобили. Лусид ще предложи същото ниво на сигурност, ако не и даже по-добро. Така че електричките са сигурни, не се тревожи. С автопилота 5 поколение ще станат и още по-сигурни.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Какви два часа зареждане? Не прочете ли в статията, че 500км се зареждат за 20 минути? Тоест на всеки 500 км, трябва да спираш за зареждане по 20 минути. Кой кара повече от 500 км без да спре дори по малка нужда? Ти колко пъти в годината караш по повече от 1000 километра без да спираш?
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До TSLA ( преди 3 месеца )
    Батко, нищо не ти разбрах от коментара, ама изглежда ги разбираш тия неща. Въобще не ми е ясно велик комунистически Китай къде е тръгнал да прави ел. коли, при положение, че те с ДВГ не успяха да направят масов модел. Нещо от Китай ли е, винаги едно на ум.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    на приказки са много силни тези
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    simodim ( преди 3 месеца )
    Направо да го връзват към далекопроводите за 48 Квт. и колата ще светне само веднъж. Зареждане на автомобил с 900 волта добре обаче какво от това. Реално автомобила се зарежда за около 2 часа. Т.е. ако сте на зарядна станция и бързате може да се гръмнете. Изобщо концепцията за автомобил ,който се зарежда на високо напрежение е готова рецепта за стотици нещастни случаи. При такива напрежения най малкия пробив в изолацията или влага ще доведе до това пътниците да се почувстват електрифицирани.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Лучия? О, тя е голяма пapaнтия! Теслите са по 11 кW на AC (имаше навремето една опция за "двойно" зарядно като екстра 2x11), BMW също са с 11 kW бордови зарядни. Само Renault Zoe е стандартно с 22. Масово бичат монофазни зарядни по 7.4 кВ, понеже логиката им е "абе тоо ако е за контакт, начи не бърза човека, пък за бързо си има DC станции". Хубаво, ама един 22 kW AC контакт ти е осемстин леа, а една 25 kW DC пълначка ти е 20 бона! Ако е 50 kW пак е двайсет бона, ама в евро. Чудна им е логиката..