Френският гигант PSA Peugeot Citroen ще се завърне на северноамериканския пазар след 32 години отсъствие, потвърди вече официално групата. Донякъде изненадващо, тя първоначално ще заложи на компактни модели, а не на кросоувъри отвъд Океана. Шефът на клона на PSA в Атланта Лари Доминик потвърди пред Automotive News, че при завръщането през 2022 година акцентът ще е върху автомобили от С- и D-сегмента, като Peugeot 308 и 508.
Френската компания оперираше в Америка през 80-те, но така и не успя да наложи сериозно пазарно присъствие, донякъде и заради активната кампания на федералните и щатските власти срещу леките коли с дизелови мотори. С началото на глобалната рецесия през 1990 PSA реши да напусне северноамериканския пазар.
Сега обаче главният изпълнителен директор Карлос Тавареш е убеден, че моментът е назрял за нов опит. Алиансът с FCA Fiat Chrysler ще даде на французите достъп до много добре развита дилърска и сервизна мрежа - макар че според Доминик първото не е чак толкова важно в наши дни, когато онлайн-формите на дистрибуция стават все по-популярни.
Наблягането на недотам търсени в САЩ типове автомобили също носи определена логика: преследвайки високите печалби, всички американски производители в последните години изоставиха тези сегменти и се насочиха към пикапи и SUV, така че при компактните модели има известен вакуум. Неслучайно PSA планира да се завърне не в целите САЩ и Канада, а само в 15 отделни щата или провинции. Доминик не уточнява в кои, но вероятно става дума за големите градове по крайбрежията, където търсенето на компактни коли и особено на електромобили е доста голямо. В Средния запад или Тексас например, където пикапите и SUV-моделите съставляват 90 на сто от пазара, PSA едва ли има какво да прави.
Освен това по този начин френската група ще избегне пряката конкуренция с новия си партньор FCA, чиято печалба идва основно от пикапите на Ram и кросоувърите на Jeep.
Самият Тавареш уточни преди време, че на този етап няма никакви амбиции да изнася производства в Северна Америка. В момента Peugeot продава автомобилите си с един от най-високите маржове в индустрията и може да си позволи да ги намали малко за сметка на транспортни разходи и евентуални мита.