fallback

След 32 години Peugeot се връща в Америка

Французите ще атакуват отвъд океана... с малки автомобили

Френският гигант PSA Peugeot Citroen ще се завърне на северноамериканския пазар след 32 години отсъствие, потвърди вече официално групата. Донякъде изненадващо, тя първоначално ще заложи на компактни модели, а не на кросоувъри отвъд Океана. Шефът на клона на PSA в Атланта Лари Доминик потвърди пред Automotive News, че при завръщането през 2022 година акцентът ще е върху автомобили от С- и D-сегмента, като Peugeot 308 и 508.      Ефектното Peugeot e-Legend на фона на 505 - първия модел на французите с относително големи продажби отвъд океана. Завръщането на американския пазар може най-после да подтикне компанията да пусне електрическия концепт e-Legend в серийно производство

  Френската компания оперираше в Америка през 80-те, но така и не успя да наложи сериозно пазарно присъствие, донякъде и заради активната кампания на федералните и щатските власти срещу леките коли с дизелови мотори. С началото на глобалната рецесия през 1990 PSA реши да напусне северноамериканския пазар.

Сега обаче главният изпълнителен директор Карлос Тавареш е убеден, че моментът е назрял за нов опит. Алиансът с FCA Fiat Chrysler ще даде на французите достъп до много добре развита дилърска и сервизна мрежа - макар че според Доминик първото не е чак толкова важно в наши дни, когато онлайн-формите на дистрибуция стават все по-популярни.

Наблягането на недотам търсени в САЩ типове автомобили също носи определена логика: преследвайки високите печалби, всички американски производители в последните години изоставиха тези сегменти и се насочиха към пикапи и SUV, така че при компактните модели има известен вакуум. Неслучайно PSA планира да се завърне не в целите САЩ и Канада, а само в 15 отделни щата или провинции. Доминик не уточнява в кои, но вероятно става дума за големите градове по крайбрежията, където търсенето на компактни коли и особено на електромобили е доста голямо. В Средния запад или Тексас например, където пикапите и SUV-моделите съставляват 90 на сто от пазара, PSA едва ли има какво да прави.    

      Освен това по този начин френската група ще избегне пряката конкуренция с новия си партньор FCA, чиято печалба идва основно от пикапите на Ram и кросоувърите на Jeep.

Самият Тавареш уточни преди време, че на този етап няма никакви амбиции да изнася производства в Северна Америка. В момента Peugeot продава автомобилите си с един от най-високите маржове в индустрията и може да си позволи да ги намали малко за сметка на транспортни разходи и евентуални мита.

fallback
  • #11
    Стефан ( преди 4 години )
    Пежо 307 1.6hdi. 4.2 литра на сто километра.Другото е само приказки.
  • #10
    До 4 ( преди 4 години )
    Е какви други автомобили да карат в САЩ като само японски, немски и американски се предлагат на техния пазар. Вноса на автомобили на възраст под 25 години в САЩ е забранен - не можеш като в Европа да си внесеш каквато ти искаш кола и да си я караш. Или нови минали през всички нужни тестове или ретро на 25+ години.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Само да те светна,че Рено продаваха на американския пазар от 60-те до края на 80-те години и се оттеглиха заради проблема с качеството на изработените автомобили именно в американските заводи на АМС. Французите,поради многото оплаквания от диларите на марката,направиха проучване и установиха,че се използва не поцинкована ламарина и качеството на сглобка не отговаря на това зададено от завода майка. С две думи казано американците са си живи мърлячи,но имащи се за голямата работа.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    няма да пробият на американският пазар ! но нека се пробват каот искат ...
  • #7
    Вин ( преди 4 години )
    Интересен "пример" за качество е в друга статия от сайта за МБ -Е клас, че на 90 000км. има голямо и скъпо тех. обслужване със смяна на ангренажен верига!!! На някои двигатели на ПСА ремъкът се сменя на 180 000км. по книжка.
  • #6
    Вин ( преди 4 години )
    Право на мнение има всеки, но информирано съставяното мнение е по меродавно! Едва ли пишещите във форума имат достъп до информацията на Карлос Тавареш за да дават насоки за развитието на концерна. Когато се говори за качество е важно да се споменава и цена! Високата цена предполага по качествени компоненти, но и по големи очаквания.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Проблема с митата ще го решат като ползват заводите на Крайслер в САЩ. Иначе имаше 2 американски ревюта на 3008 (внесени от Мексико ако не се лъжа) и много им се радваха. Едното беше на Дъг Демуро.
  • #4
    до4 ( преди 4 години )
    защо сравняваш ВМW И Мерцедес с френските таратайки ?!?!? немските автомобили са класи отгоре . франсетата трудно ще пробият на този пазар !
  • #3
    до 3 ( преди 4 години )
    няма да имат успех защото там се харесват немски ,японски и американски марки автомобили .на 90 % от колите са такива . Френските коли отстъпват по качество на горезиборените а пък тва че тръгват с малки коли да пробиват на тези пазари е доста озадъчаващо . там се карат големи мотори -големи коли . страгеията на франзуците едва ли ще проработи .
  • #2
    356 ( преди 4 години )
    Погледнете назад и вижте, кои европейски модели, са харесвани и в Америка, някои модели на БМВ и Мерцедес. Вижте други, които се купуват, на Тойота, Хонда и Нисан. А сегашните модели на Пежо дали ще са харесвани и дали ще се купуват? Не е трудно да си отговорим отрицателно. За положителен отговор най-вероятно трябва да направят друга гама, но може би вече без анималистичните елементи в дизайна напомнящи на саблезъб тигър, защото по-скоро вместо ефект предизвикват дефект.
fallback
Последни