IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 машини, чиято смяна на гуми може да ви разори

При тях тази процедура е не само много скъпа, но и доста сложна

Смяната на гуми е рутинна процедура, която най-често се извършва два пъти в годината. По принцип тя не е скъпа, но това не се отнася за всички марки и модели. При някои от тях смяната може дори да разори собственика на преводното средство, като освен, че е скъпа е и доста сложна. Съответно, това отнема и доста време. И е поредното доказателство, че обслужването на „автомобила-мечта“ може да затрудни дори човек с големи финансови възможности. Ето ви 5 машини, които са доказателство за това.

MCLAREN F1


iсмяна на гуми


Легендарният спортен модел се появи през 1992 година, като и до ден-днешен се радва на огромен интерес сред колекционерите. Някои екземпляри от него струват 15 млн. долара, но тази сума се увеличава значително, тъй като суперколата трябва и да се обслужва.

Производителят препоръчва смяната на гумите да става на 3 години, независимо от тяхното състояние. Самата процедура струва космическите 50 000 долара, тъй като Mclaren F1 технически е много по-близо до състезателен болид, отколкото да спортна кола. И след смяната на гумите, автомобилът трябва да излезе на пистата, за за може шасито да бъде настроено спрямо новия комплект. За тази цел се наема цялото трасе, което допълнително покачва цената.

BUGATTI VEYRON


iсмяна на гуми


Комплект гуми за хиперколата, която допреди няколко години носеше званието „Най-бърз сериен автомобил в света“, е точно 38 000 щатски долара. Те трябва да се сменят веднъж на 2-3 години или при достигане на пробег от 4000 км. За щастие, не е нужно шасито да бъде настройвано, след като се поставят новите гуми. Така, че това е един от малкото показатели, по които Veyron излиза по-евтино на собственика си от McLaren F1, за който вече стана дума.

БЕЛАЗ


смяна на гуми


Тази машина също може да бъде наречена „кола-мечта“, защото едва ли има някой истински фен на автомобилите, които да не иска да седне зад волана на огромния самосвал. За него се предлагат два вида гуми – радиални и диагонални, като първите се износват след 100 000 км пробег, а вторите – два пъти по-бързо.

Затова има и сериозна разлика в цените. Радиалната гума струва около 7000 долара (за една бройка), докато при диагоналната тази сума може да скочи до 10 пъти. Отделно се заплаща и доставката, тъй като самата гума е с огромни размери и съответно се таксува по-скъпо. Смяната на 4-те колела на самосвала отнема над 2 часа.

MONSTER TRUCK


смяна на гуми


Огромните гуми за пикапите от сериите Monster Truck се произвеждат предимно от компанията Goodyear. Всяка от тях струва около 2500 щатски долара, като за поставянето им бригадата от няколко механика има нужда от 50 часа. Работата е доста специфична и това обяснява нейната висока цена – 12 000 долара, в които не влиза стойността на гумите.

FERRARI F360


iсмяна на гуми


Гумите на италианската суперкола струват по 1000 долара всяка, тоест 4000 долара за комплект. Поставянето им обаче не е никак лесно и изисква специално оборудване, както и някои допълнителни познания за конструкцията на автомобила. Затова и самата процедура излиза още около 5000 долара. А това означава близо 10 000 за закупуване и смяна на цял комплект нови гуми.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    venasa ( преди 1 месец )
    Не ми се вярва един кариерен Белаз някога да навърти 100000 км.,може би става дума за 10000км.Все пак превозва стотина тона материал.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 1 месец )
    Тъпня
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За него се предлагат два вида гуми – радиални и диагонални, като първите се износват след 100 000 км пробег, а вторите – два пъти по-бързо. Радиалната гума струва около 7000 долара (за една бройка), докато при диагоналната тази сума може да скочи до 10 пъти. - Не разбрах.....що диагоналната гума да е по-скъпа? Не съм с такива наблюдения
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    russiat ( преди 1 месец )
    само да споделя, че смяната на 4те гуми на Белаз отнема не 2 часа ..., а 2 дена...,една гума се сваля за около 5 часа..., много е тежка и изисква време и техника...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дънди ( преди 1 месец )
    Който си има брада има и гребенче
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Дрът шофиор ( преди 1 месец )
    " Радиалната гума струва около 7000 долара (за една бройка), докато при диагоналната тази сума може да скочи до 10 пъти.". Ако се вярва на написаното: Хем гумата се износва по- бързо, хем е 10 по- скъпа.... 6 гуми са 420 000$. Значи е по- тежкарско да си караш " БелАЗ", отколкото " Ферари".
  • #8
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Белаз с четири гуми няма. Най - малко са 6. И за два часа няма как да се сменят. Сверете си информацията.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Siyan ( преди 1 месец )
    Луди
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За Вейрона, гумите са специално разработени за него, създадени са да издържат, шофиране със скорост над 400км.ч. Така, че няма как да са евтини.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Д.Кънев ( преди 1 месец )
    Ам чи който си има мустак или брада трябва да си има и гребенче.Да им имам проблемите.Щом има пари да си купи такава кола,значи че може и да я поддържа.А вие не ревете като вдовици е вие си знаете защо.