Ако досега производителите на автомобили са се състезавали основно в постигането на мощност на своите двигатели, то борбата между тях вече се измества в ново направление – създаване на софтуер за автоматизирани превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на Audi –Маркус Дюйсман, в интервю за агенция Reuters.
Новият шеф на компанията от Инголщад вече събира екип от 200 инженери за концерна-майка Volkswagen Group, които трябва да създадат нова компютърно управлявана система за превозни средства. Проектът носи името „Артемида“, като задачата пред него е да настигне и изпревари лидера в областта на софтуера при автомобилите – Tesla.
„В момента изоставаме при дигитализацията, но това е положението засега. Бъдещите автономни автомобили се нуждаят от процесори и софтуер, за да анализират данните от радарите, лидарите и камерите, с които са оборудвани. Това им е нужно, за да могат да се движат сами и да избегнат инциденти на пътя“, коментира Дюйсман.
Топ-мениджърът допълни, че в миналото колите с големи двигатели автоматично са приемани за по-добри от останалите. Сега обаче ключов показател да определянето на премиум-автомобилите ще бъде интелигентността на техните системи. Това принуждава Audi и Volkswagen да променят коренно начина, по който проектират своите превозни средства.
„Техническото развитие на превозните средства вече не е организирано в зависимост от размера им, а от електрическата и електронната архитектура, на която са изградени. Нивата на оборудване и съответно цените на автомобилите вече се определят не според мощността на мотора, а според мощността на изчислителните им системи и броя на сензорите, с които са оборудвани“, добавя Дюйсман.
Целта пред проекта „Артемида“, в който участват и инженери, работили в отбори от Формула 1, е до 2024 година да разработи автомобил с огромен брой допълнителни функции. За да се избегне бюрокрацията в марките на Volkswagen Group, екипът е отделен от останалите структури и работи напълно самостоятелно. В проекта е включена и компанията Car.Software, която също е базирана в Инголщад.
„Не изключвам възможността, и други външни компании да се включат. В случая скоростта на работа е особено важна. Със сигурност, първият автомобил от този проект ще бъде с марката Audi”, каза още Дюйсман.
Снимки: Audi