fallback

Audi: Софтуерът вече е по-важен от конските сили

Компанията събира инженери, които да я изведат на по-високо ниво

Ако досега производителите на автомобили са се състезавали основно в постигането на мощност на своите двигатели, то борбата между тях вече се измества в ново направление – създаване на софтуер за автоматизирани превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на Audi –Маркус Дюйсман, в интервю за агенция Reuters.

Новият шеф на компанията от Инголщад вече събира екип от 200 инженери за концерна-майка Volkswagen Group, които трябва да създадат нова компютърно управлявана система за превозни средства. Проектът носи името „Артемида“, като задачата пред него е да настигне и изпревари лидера в областта на софтуера при автомобилите – Tesla.

„В момента изоставаме при дигитализацията, но това е положението засега. Бъдещите автономни автомобили се нуждаят от процесори и софтуер, за да анализират данните от радарите, лидарите и камерите, с които са оборудвани. Това им е нужно, за да могат да се движат сами и да избегнат инциденти на пътя“, коментира Дюйсман.

Топ-мениджърът допълни, че в миналото колите с големи двигатели автоматично са приемани за по-добри от останалите. Сега обаче ключов показател да определянето на премиум-автомобилите ще бъде интелигентността на техните системи. Това принуждава Audi и Volkswagen да променят коренно начина, по който проектират своите превозни средства.

„Техническото развитие на превозните средства вече не е организирано в зависимост от размера им, а от електрическата и електронната архитектура, на която са изградени. Нивата на оборудване и съответно цените на автомобилите вече се определят не според мощността на мотора, а според мощността на изчислителните им системи и броя на сензорите, с които са оборудвани“, добавя Дюйсман.

Целта пред проекта „Артемида“, в който участват и инженери, работили в отбори от Формула 1, е до 2024 година да разработи автомобил с огромен брой допълнителни функции. За да се избегне бюрокрацията в марките на Volkswagen Group, екипът е отделен от останалите структури и работи напълно самостоятелно. В проекта е включена и компанията Car.Software, която също е базирана в Инголщад.

„Не изключвам възможността, и други външни компании да се включат. В случая скоростта на работа е особено важна. Със сигурност, първият автомобил от този проект ще бъде с марката Audi”, каза още Дюйсман.

Снимки: Audi

fallback
  • #7
    Немци ( преди 4 години )
    Началото на крaя на VAG жалка история Сетил се чичо Гюнтер 20 г. след Tesla да прави електромобили пък чак и софтуер и щял да настигне и чак задмине Тесла ХАХАХАХАХ смях смях толкова са зле VAG че ще продават Bugatti, Lamborghini и Ducatti щели да инвестират трябвали им пари каква Агония каква Пародия е Фолцваген
  • #6
    Software ( преди 4 години )
    Естествено че софтуера е по-важен, то е магията с него всичко може да се постигне, докато с хардуера е фиксирано за дадена технология!
  • #5
    Хдгжй ( преди 4 години )
    Немски гении на бирата. Откриха топлата вода.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Има какво да се направи - да почнеш да правиш добри батерии - да победиш Тесл в това.
  • #3
    Гост ( преди 4 години )
    Ами ако се замислиш при електромобилите всичко е батерия и софтуер. Всички са с асинхронни двигатели и освен да оптимизираш софтуера за управлението му няма какво друго да се направи
  • #2
    Фен на автомобилите ( преди 4 години )
    Тия не да добре?!Хората или поне нормалните си купуват автомобили за да се чувстват свободни и независими, а това чувство се определя от мощността,скоростта,проходимостта и т.н.Не им дреме за скапания софтуер,който да ги превози,като багаж от а до б!
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Айде, почна се с ПР-ът за д3б1л1.
fallback
Последни