IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци направиха "цифров" двигател без разпределителен вал

Клапаните се управляват от електромотори, което води до икономия на гориво

Британската инженерна компания Camcon Automotive разработи първата в света концепция на "цифров двигател", в който е внедрена Intelligent Valve Technology (iVT) - технология на интелигентните клапани. При нея клапаните се управляват от електромотори, което обезсмиля разпределителния вал.
 
  
Двигател без разпределителен вал


Според авторите на проекта, тази технология ще намали разхода на гориво с 5% и ще помогне за по-малко вредни емисии в атмосферата. Това важи особено за тежкотоварните камиони. Създателите на агрегата изчисляват, че той ще пести по около 2750 евро годишно в сравнение с конвенционален двигател, а ако в автопарка има десетки или дори стотици, сумата става повече от впечатляваща.
 
  
Двигател без разпределителен вал


"От известно време всички ключови параметри на процеса на горене са под цифров контрол. iVT е също толкова крачка напред, колкото преминаването от карбуратори към електронно контролирано впръскване на горивото", пояснява Нийл Бътлър, технически консултант в Camcon Automotive. IVT дава неограничен контрол върху клапаните, носейки огромни ползи - от ниските емисии по време на студеното стартиране до дезактивиране на някои от цилиндрите при необходимост.



Според разработчиците, новата система трябва да включва софтуерен пакет, който ще позволи калибрирането на iVT посредством машинно обучение, комбинирайки хардуер и софтуер в един пакет, което води до най-оптимизирания ДВГ днес - "цифров двигател".
  
 

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    vladimir83 ( преди 3 години )
    Това е логичната еволюция на VTEC. Въпросът е може ли да се направи достатъчно надежден. Ама то и да може ще се окаже по-добре да се направи еднодневка. Проблемът не е в новите технологии а в новия бизнес манталитет.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Предлагат го за камиони, при тях работния режим са 1000-1500 об/мин, а явно тази технология има проблем със скоростта на активиране.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кьонихзег тестваха върху 1.6 4 цил (този който Корос трябваше да представят) И твърдяха че от 16-те клапана ако имаш 2 цил с по един всмукателен и един изпускателен работещи колата ще стигне сама до сервиза. Тоест има доста място за грешка.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е сега, електромотори, електромагнити, електрокари..все тая!
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мисля ,че не са електромотори а електромагнити
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Вместо Мазда да се борят с ванкели от години безуспешно защо не си "поиграят" с това (казвам Мазда защото само те се търсят нестандартни решения в момента). Механично не би трябвало да е скъпо да се премине към него. Да софтуерно ще отнеме бая пари и време. Производствено не би трябвало. Особено ако се произвежда от "британците" си спестяваш стъпки от процеса.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам дали за едни и същи британци став въпрос, но тази статия я чета за трети път тук. Да не говорим юе Кьонихсег я представиха тази технология още преди години. Освен това те обещаваха доста по-впечатляващи подобрения от 5% разход. Корос обещаваха и кола за обикновения човек с тази технология. Но не се сбъдна. Което е интересно защо след като ДВГ става по-лек, по-гъвкъв, по-мощен, по-икономичен, по-еко, по-евтин за правене. А пък никой не го прави.