Властите във Великобритания сериозно са загрижени за ръста на катастрофите с фатален край по пътищата на кралството. Ако до 2010 г. те намаляваха стабилно, оттогава до 2020 г. графиката вече обрисува плато. Това означава, че всички мерки, насочени към намаляване на смъртността, са оказват безполезни. Затова беше проведено проучване, което разкри влиянието на два фактора - на първо място модерните мултимедийни системи със сензорни екрани, а на второ - смартфоните.
Повечето съвременни автомобили имат поне един тъчскрийн за развлекателната система. Често пък приборният панел е заменен с друг дисплей, който също показва повече информация от досега. Освен това, понякога пътникът до шофьора има свой отделен екран.
Някои производители са сигурни, че такова количество екрани в автомобила изобщо не са знак за прогрес. Японската Mazda например обяви, че постепенно ще се откаже от сензорните екрани и останалите дисплеи в моделите си. Един от старшите инженери на компанията Матю Валбуена проведе проучване, което разкри неизбежно движение на волана в момент, когато водачът се разсейва от използването на тъчскрийна. Разбира се, в определени ситуации това може да доведе до повишен риск от злополуки.
Министерството на транспорта на Обединеното кралство отбелязва и влиянието на смартфоните върху поведението на хората, включително шофирането. Въпреки постоянно увеличаващите се глоби, използването на телефон по време на шофиране все още е една от основните причини за произшествия. И не само във Великобритания, но и в много други развити страни.