IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическият кросоувър на Dacia бе разкрит и в сериен вариант

Моделът ще носи името Spring и е предназначен за пазара в Европа

В началото на март румънският производител Dacia представи първия си електромобил, с който ще атакува европейси пазар. Тогава беше представена концептуалната версия на кросоувър Spring, а сега се появиха и патентни снимки на серийния вариант на модела.


Dacia Spring
На снимката вляво е серийният вариант на електрическия кросоувър, а на тази вдясно - концептуалният модел Spring.

Той ще запази името Spring, като на външен вид до голяма степен повтаря електрическия хечбек Renault Twingo Z.E. От снимките става ясно, че серийният вариант на кросоувъра ще получи далеч по-опростен дизайн, което е напълно логично. Машината е с различна оптика и с увеличени брони, като при нея портът за зареждане е преместен от предния десен панел и най-вероятно е поставен под емблемата на решетката.

Очаква се, че серийната Dacia Spring ще запази габаритите на концептуалния модел. Предвижда се, пробегът с едно зареждане на електромобила да бъде около 200 км, но засега нито от румънския производител, нито от компанията-майка – Renault, разриват техническите характеристики на автомобила.


Dacia Spring

Серийният модел ще изглежда по този начин отзад...

Dacia Spring

... а това е концептуалният варинт на електромобила, представен през март.

Все пак, почти сигурно е, че кросоувърът на ток на Dacia ще получи задвижването на Twingo Z.E., което разчита на батерия с капацитет 22 кВт/ч и електромотор, развиващ мощност от 80 к.с. Със сигурност това ще бъде най-достъпният като цена електромобил на пазара, като официалната му премиера ще се състои до края на 2020 г.

Снимки: Carsweek

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Джоди ( преди 3 седмици )
    Естествено, че е логично Опел - то си е Пежо...скоро и фаувето че се окъка
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хи хи ( преди 3 седмици )
    То във вурстланд винаги най-убаи са немските легени....
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Джоди ( преди 3 седмици )
    На немския пазар трудно ще пробие това Еъп и Зои са по 12 000 евра, Корса Е струва 18 000 това след субсидиране. Логично да са предпочитани моделите на VW и Opel.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Абе дано дачиите почнат да ги правят по евтини, че другите фирми не познават парите с техните ел.коли...
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Мощността е добре като за този модел толкова мощност има и Е-ъп а вероятно в бъдеще ще предложат и по-голяма батерия че 200км все пак са малко и щом при Зои искат 2000 евро за 80км пробег отгоре то не пречи за този да искат към същите пари за 100на км отгоре и пак ще остане доста по-евтино от другите
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Единствената разлика която видях е че единия е бял, а концепта е във версията "Stepway" , ако го изкарат със същата схема като рено, с батерии под наем и след 5-6000€ помощи , цената е под 15000€ с реален пробег 150/200 км , взимаш го с един дългосрочен наем и за фирмен и си тип-топ, с по-голямата батерия в Бг даже и за такси може да се пробва.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Зависи как са му настроили редуктора може да скача много добре до 60-70 км/ч макар и с макс скорост към 100. Ама с тази батерия то ще си е градска кола и не му трябва повече
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 3 седмици )
    Изглежда много близо до концепта. Ако запазят и цената която първоначално се тиражираше (от 15K EUR), ще е доста интересно предложение. Единствено к.с. са малко. Ако са поне около 120 к.с. ще има доста по-голям успех.