Първият стандартен модел на BMW, който получава изцяло електрическа алтернатива е кросоувърът X3. По аналогия с добре познатите i3 и i8, автомобилът, който официално бе представен от баварския производител само преди няколко минути, получава добавка i към името си, а производството му вече стартира в Китай.
Визуално електрическият кросоувър може да бъде различен от обичайното BMW X3 само по дизайна на решетката на радиатора, както и по сините акценти на емблемите и надписите. Разликата в габаритите е трудно забележима, въпреки че е факт. Дължината е увеличена до 4730 мм (+10 мм), широчината е намалена до 1890 мм (-10 мм), а височината – до 1670 мм (-10 мм). Разстоянието между двете оси си остава непроменена – 2860 мм.
Теглото на BMW iX3 е 2185 кг., като заслугата за това е на инженерите на компанията. За сравнение, една от най-тежките модификации на стандартния модел - X3 M40d, тежи 2020 кг., а електрическият вариант е снабден с блок за акумулатори с капацитет 80 кВт/ч. От тях реално се използват 74, като те трябва да бъдат достатъчни за пробег от 460 км, изчислени по методиката WLTP.
Подобен показател е по-добър от този на Mercedes-Benz EQC (417 км), но отстъпва малко на Jaguar I-Pace (470 км). Британският електрически SUV обаче разполага с 10 допълнителни киловат-часа. При използване на станция с мощност 150 киловата, батерията на BMW iX3 може да се зареди до 80% само за 34 минути.
Електромоторът на баварския кросоувър е само един, като е разположен на задната ос. Неговата мощност е 286 к.с. и 400 Нм, като позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Това е с 0,4 секунди по-бавно от версията BMW X3 xDrive 30i. Максималната скорост е ограничена на електронен път. На по-късен етап ще се появи и версия с два електромотора, която може да се предлага под бранда BMW M, но засега няма подробности за нея.
Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:
Производството на BMW iX3 вече се осъществява в Китай в съвместното предприятие с местната фирма Brilliance, като на първо време там ще се сглобяват колите за цял свят. По-късно кросоувърът ще започне да се произвежда в Германия и САЩ. Там вече се правят компонентите на силовия агрегат eDrive от пето поколение, който дебютира именно при iX3.
Снимки: BMW