fallback

BMW X3 официално се превърна в електромобил

Кросоувърът с един електромотор ще има пробег от 460 км

Първият стандартен модел на BMW, който получава изцяло електрическа алтернатива е кросоувърът X3. По аналогия с добре познатите i3 и i8, автомобилът, който официално бе представен от баварския производител само преди няколко минути, получава добавка i към името си, а производството му вече стартира в Китай.

Визуално електрическият кросоувър може да бъде различен от обичайното BMW X3 само по дизайна на решетката на радиатора, както и по сините акценти на емблемите и надписите. Разликата в габаритите е трудно забележима, въпреки че е факт. Дължината е увеличена до 4730 мм (+10 мм), широчината е намалена до 1890 мм (-10 мм), а височината – до 1670 мм (-10 мм). Разстоянието между двете оси си остава непроменена – 2860 мм.

Теглото на BMW iX3 е 2185 кг., като заслугата за това е на инженерите на компанията. За сравнение, една от най-тежките модификации на стандартния модел - X3 M40d, тежи 2020 кг., а електрическият вариант е снабден с блок за акумулатори с капацитет 80 кВт/ч. От тях реално се използват 74, като те трябва да бъдат достатъчни за пробег от 460 км, изчислени по методиката WLTP.

Подобен показател е по-добър от този на Mercedes-Benz EQC (417 км), но отстъпва малко на Jaguar I-Pace (470 км). Британският електрически SUV обаче разполага с 10 допълнителни киловат-часа. При използване на станция с мощност 150 киловата, батерията на BMW iX3 може да се зареди до 80% само за 34 минути.

Електромоторът на баварския кросоувър е само един, като е разположен на задната ос. Неговата мощност е 286 к.с. и 400 Нм, като позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Това е с 0,4 секунди по-бавно от версията BMW X3 xDrive 30i. Максималната скорост е ограничена на електронен път. На по-късен етап ще се появи и версия с два електромотора, която може да се предлага под бранда BMW M, но засега няма подробности за нея.

Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Производството на BMW iX3 вече се осъществява в Китай в съвместното предприятие с местната фирма Brilliance, като на първо време там ще се сглобяват колите за цял свят. По-късно кросоувърът ще започне да се произвежда в Германия и САЩ. Там вече се правят компонентите на силовия агрегат eDrive от пето поколение, който дебютира именно при iX3.

Снимки: BMW

fallback
  • #9
    peposhi ( преди 4 години )
    До колегата #6Що, бе, да не си го карал това БеЕмБе 5 години и имаш опит със сервизите? Идея си нямаш колко малко проблеми създават електричките. Сервизите ще увяхнат за нула време, щот няма какво да човъркат с отвертка...
  • #8
    Враца–Мюнхен ( преди 4 години )
    Яа, тия офиси отзаде я ги чиста, баце... когато не съм у форумо да пишем, колко са проЗти немците!
  • #7
    До 6 ( преди 4 години )
    На какво прилича Модел У? На Модел Х? Ти виждал ли си го, поне на картинка? Модел У няма нищо общо с Модел Х! Модел У е по-висок Модел 3!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    ужасно е това - дано не фалират. Любимата марка ми беше
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Вярно ще трябва да си пееш в Тойотата, защото радиото не се чува от лошата шумоизолация. Също доста ще си попееш, докато чакаш пътна помощ, защото задвижването на четирите колела в хибрида е толкова зле, че кола с предно е по-проходима. Въобще, да си пееш сам ще ти стане навик, защото си единствения, който смята, че РАФ има добър и модерен дизайн.
  • #4
    Model Y ( преди 4 години )
    Model Y e ?59600 с 505km пробег и 250kw max зареждане при ?0.33 / kWh при TeslaSupercharger - BMW IONITY ?0.79 / kWh
  • #3
    Кирил Андонов ( преди 4 години )
    цитат: "Производството на BMW iX3 вече се осъществява в Китай" ,made in PRC, не мерси!
  • #2
    vw ( преди 4 години )
    ужас, пак ли с дизайна от 2000г /трици/ ще мамят маймуни ?
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Има и цена в Германия 69 800 евро тоест няма шанс срещу Тесла Y и Ауди Q4 е-трон
fallback
Последни