Електромобилите често печелят надпревари срещу бензинови автомобили, като това става предимно при състезание по ускорение на писта. Колите на ток обаче имат един сериозен недостатък в сравнение с конкурентите – те са доста по-тежки. Затова е и изненадващо, че именно електромобил спечели състезание по рали-крос в Унгария през уикенда.
В случая става дума за преработен Ford Fiesta, който е построен като част от така наречения Project E. Идеята е от 2022 г. такива електромобили да могат да участват на равни начала с бензиновите коли в световния шампион по рали-крос. Засега машините на ток преминават изпитания, като една от тях дебютира в официално състезание.
Зад волана на електромобила Ford Fiesta ElectRX в Унгария беше австрийският пилот Манфред Щол, който има участие в световния рали-шампионат. Той спечели първата квалификация, завърши втори в промеждутъчния етап, след което победи в 1/2-финала и накрая триумфира във финала на състезанието.
Втори завърши местната звезда Томаш Карай, който се състезава и в европейския шампионат по рали-крос. Той пилотира новата версия със задвижване на четирите колела Audi S1, която е оборудвана с 2,0-литров бензинов турбомотор.
Електрически състезателни машини за рали-крос ще могат да бъдат построени на основата на собствени шасита и каросерии на отборите, участващи в първенството, но батерията и електромоторите ще бъдат стандартни за всички. Задвижващият агрегат се състои от 3 двигателя на ток със съвкупна мощност от 612 к.с., като е производство на австрийската компания STARD.
Снимки: Motor1