IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla готви изненада за европейците

Компанията все пак ще предложи малък и евтин модел

Новият модел на Tesla, който ще се произвежда и продава в Европа, вероятно ще е малък хечбек. Това призна главният изпълнителен директор на американската компания Илон Мъск.


Tesla


В момента Tеsla строи голям завод в Германия, който по предварителни оцени ще произвежда до 750 000 автомобила в година. В него ще се сглобяват Model 3 и новият кросовуър Model Y, но се предвижда и нов автомобил, насочен към европейския пазар, където особено се ценят компактните машини на достъпна цена.

От Tesla вече обявиха намерение в Германия да бъде открит и първия европейския център за дизайн, който ще разработва моделите за Стария континент. Компанията вече създаде инженерно подразделение, което се казва Advanced Automation Germany.

Интересното е, че Мъск доскоро беше противник на малките електромобили, но тенденциите на пазара явно са го накарали да промени мнението си. В Европа се залага именно на компактни коли на ток, като най-популярният електромобил на континента е Renault Zoe.

В същото време Tesla не забравя и пазара в САЩ, който е напълно различен от този в Европа. Компанията на Мъск работи и над голям миниван на ток, който ще се предлага в Щатите и Китай.

Снимка: Auto.Mail

0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 седмици )
    Днес карах новото зое, 375 км пробег,върви отлично, супер интериор,удоволствие,аз не харесвам френски коли, но това е добро.Имат слабост, предницата е прекалено слаба за тежка кола.Карал съм и модел 3, същия вървеж, електричка,само че вътре има една етажерка вместо табло и един телевизор на кестерме,и сиромашко обзавеждане пл'с много лоша сглобка.Определено реното е по добро и по евтино.
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 2 седмици )
    Основно предимство на Zoe пред всички останали и то от самото начало: 22kW бордово зарядно. Другите са между 7 и 11. А бавните AC (на променлив ток) зареждачки, които са навсякъде вкл. и у нас по стандарт са 22kW. Тоест само Зоуито използва макс. капацитета на масовите зареждачки и дори да нямаш бърза DC (на прав ток) станция, можеш да го напълниш за час-два. А не за цяла нощ.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 седмици )
    Задвижването го имат и то е напълно универсално: моторите на Модел 3 теглят и камионите Semi. Нататък вече само купетата ще се роят.
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 седмици )
    Намерили къде да строят завод...
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Моделист ( преди 2 седмици )
    Засега може да минат с малък модел, произвеждан в Европа. Но в близките 3-10 години задължително ще трябва да преместят производството на всички малки и средно големи автомобили в Китай.
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Така е. Тесла без малък градски няма да прокопсат в Европа. Само че Теслите стават за средни и умерено дълги пътувания, докато Зоуи е чиста градска кола за много пари. Теслите се продават и без субсидии (справка - САЩ), а Зоуито би затънало без тях. Засега Тесла е единствената компания, която успява да създава добри коли, които по една случайност са електрически, а не просто добри електромобили.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Зои е просто по-подходяща кола за градски условия от Тесла.В Европа пейзажът е повече градски и малките коли са по удобни.Затова Зои има предимство.ДС имат малко продажби сравнение с немците но са на плюс тоест продажбите им се качват докато на немците стават.Французите не са повече хора Зоето е и по евтино което спомага продажбите също.
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Причината продажбите на Тесла да спаднат е, че от март месец насам не е акостирал и един контейнеровоз с Тесли от фабриката в САЩ. Тя не произвеждаше в продължение на повече от месец, а почти всички произведени бройки преди това бяха продадени.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #16 ( преди 2 седмици )
    Много си предозирал продажбите на DS са много пъти по-малко от на 3те немски марки поотделно а дори теоретично Зои да има шанс да победи модел 3 в Европа тази година то е защото няма 10% мито и е в по-масов сегмент а не защото е по-добра кола и франсетата са нещо повече от другите хора
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точно така Зои е много по-добра кола от Модел 3, който е пословичен със своето лошо качество и евтини материали. Изобщо франсетата са топ ъв дъ топ в момента. Пежото също кърти с електричката си , беше избран и за кола на годината, както вече споменах и DS гамата на Ситроен, която мачка БМВ-та Аудита и Мерцедеси на всички пазари.