Формула 1, чийто сезон бе подновен с Гран при на Австрия миналата неделя след близо 4-месечно прекъсване заради пандемията от Covid-19 (победител стана пилотът на Mercedes Валтери Ботас) е най-зрелищното автомобилно шоу на планетата, макар че според някои позагуби блясъка си в последните години. Въпреки това, почти всеки сезон е изпълнен с интрига, изненадващи събития на пистите, както, разбира се, и с провали и неразбории. Именно за последните става дума в тази класация на онлайн изданието на Top Gear.
Най-големите издънки във Formula 1 (ГАЛЕРИЯ):
Скандалът в Сингапур през 2008 година
Шефовете на Renault помолиха Нелсон Пикет-младши умишлено да катастрофира в Гран при на Сингапур, за да даде предимство на съотборника си Фернандо Алонсо. Испанецът направи ранен питстоп, докато съперниците му нямаха такова намерение, а инцидентът на неговия съотборник няколко обиколки по-късно изкара на пистата колата за сигурност, което прати Алонсо начело и проправи пътя към победата му. По онова време нищо не изглеждаше необичайно и никой не бе предполагал, че такова нещо би могло да се случи. Когато Пикет бе изхвърлен от отбора по средата на сезон 2009 г., той реши да си изпее всичко срещу имунитет от страна на FIA, която започна разследване. Това доведе до наказания за шефа на тима Флавио Бриаторе и главния инженер Пат Симънс (последният за 5 години, а първият - а неопределено време). Renault се измъкна с условно наказание, защото предприе действия по уволнението на двамата, а Алонсо бе напълно оневинен.
Шефовете на Renault помолиха Нелсон Пикет-младши умишлено да катастрофира в Гран при на Сингапур, за да даде предимство на съотборника си Фернандо Алонсо. Испанецът направи ранен питстоп, докато съперниците му нямаха такова намерение, а инцидентът на неговия съотборник няколко обиколки по-късно изкара на пистата колата за сигурност, което прати Алонсо начело и проправи пътя към победата му. По онова време нищо не изглеждаше необичайно и никой не бе предполагал, че такова нещо би могло да се случи. Когато Пикет бе изхвърлен от отбора по средата на сезон 2009 г., той реши да си изпее всичко срещу имунитет от страна на FIA, която започна разследване. Това доведе до наказания за шефа на тима Флавио Бриаторе и главния инженер Пат Симънс (последният за 5 години, а първият - а неопределено време). Renault се измъкна с условно наказание, защото предприе действия по уволнението на двамата, а Алонсо бе напълно оневинен.