Компаниите от Апенинския полуостров отдавна владеят тайната за приготвяне на впечатляващ коктейл от скорост, стил и грация. Но дори и най-великите могат да сгрешат и тогава се получава напитка, която няма как да бъде преглътната.
Отдавна сме приели, че италианските коли са най-красивите на света и някой трудно може да оспори това твърдение. Техните дизайнери черпят вдъхновение от местната архитектура и красивите жени. Има обаче и провали, като доказателство за това са следващите 10 машини в нашата галерия. По преобладаващото мнение те са грозни, странни и в резултат - твърде неуспешни на пазара.
Провалите на италианското автомобилостроене (ГАЛЕРИЯ):
Впрочем моделът от 70-те години, който предава щафетата на Biturbo, също получава критики за външния си вид - нищо, че негов създател е не друг, а самият Джорджето Джуджаро. Критиките към Merak са свързани повече с техниката. По онова време компанията е под шапката на Citroen и голяма част от Merak е всъщност заемка от Citroen SM. 2.7-литровият мотор е разработен от Джулио Алфиери в Maserati, но именно за SM, а после само е пригоден за Merak. След това финансово затруднените французи се оттеглят от италианската компания, а в ерата "Де Томазо" техните технологии са заменени с по-конвенционални. Резултатът е един автомобил с доста хаотично подбрани компоненти - и далеч от класиката, каквато създателите му искат да бъде.
Снимки: Производителите