BMW потвърди, че изцяло новите M3 и M4 ще дебютират в средата на септември. Баварците вече правят заключителни динамични изпитания в реални условия на дългата 3670 метра писта "Заксенринг", където се провеждат състезанията от сериите DTM.
BMW потвърди спецификациите на двигателя за двата автомобила, които обещават "значително повишаване на мощността" спрямо предшествениците - с 49 к.с. повече в базовия вариант и с 60 коня във версията Competition в сравнение с настоящото поколение.
Мощността идва от 3-литровия редови 6-цилиндров двигател с туин турбо, познат ни от кросоувърите BMW X3 M and X4 M. Клиентите ще могат да избират от две мощности - в базовия вариант двигателят развива 480 коня и работи в съчетание с 6-степенна ръчна трансмисия, а задвижването е на задните колела за голяма радост на мнозина традиционни фенове на марката.
Версията Competition се предлага със същия двигател, но с мощност 510 коня и 650 Нм максимален въртящ момент. Тук двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с Drivelogic и задвижване на задните колела. По-късно M3 Competition и M4 Competition ще се предлагат и с най-новата версия на системата за задвижване на четирите колела M xDrive.
Двата модела ще се предлагат с различни размери на джантите отпред и отзад. Базовите са съответно 275/40R-18 и 285/35R-19, а другата опция е 275/35R-19 и 285/30R-20. От компанията все още не са обявили динамичните характеристики на двата модела, но се очаква ускорението от 0 до 100 км/ч да е малко под 4 секунди, а максималната скорост да е електронно ограничена на 250 или 290 км/ч в зависимост от конфигурацията.
Базовата цена вероятно ще бъде около 62 100 евро, а двата автомобила ще се появят на пазара в началото на 2021 година. Новите M3 и M4 ще продължат да се конкурират с Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Mercedes-AMG C63, Audi RS5 и Lexus RC F.
Снимки и видео: BMW