IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla изпревари дори Toyota и вече е най-скъпият производител

Растящите случаи на Covid-19 се дължат на фалшиви тестове, настоява Илон Мъск

Tesla все още не е дори сред 25-те най-големи автомобилни производители в света, но след поредното поскъпване на акциите си вече е най-скъпият, изпреварвайки дори уж недостижимия лидер Toyota. В сряда ценните книжа на американската компания вече се търгуваха по 1100 долара - петкратно увеличение спрямо същия месец на миналата година, когато вървяха по 230 долара. Така пазарната капитализация на Tesla достигна 205 милиарда долара.
  
  
Tesla, капитализация

  
  
Компанията на Илон Мъск произвежда под 400 000 автомобила годишно и нито веднъж в историята си не е отчитала годишна печалба, но въпреки това изпревари Toyota, която произвежда 9 милиона автомобила и чиято печалба за миналата година бе близо 20 милиарда долара. Капитализацията на японския гигант е 200 милиарда долара при цена от 61 долара на акция.

Ако се калкулират задълженията и вземанията обаче, Toyota все още е първа с обща стойност 284 милиарда, срещу 207 милиарда за Tesla, изчислява статистическата компания Sentieo.
  
  
Tesla, Toyota, акции, графика

  
  
Неудържимият възход на акциите на Tesla продължава да удивлява някои анализатори, които наскоро изчислиха, че дори да утрои сегашното си производство, на компанията ще й трябват 57 години, за да изплати първоначалната инвестиция в ценните й книжа. За сравнение при BMW акциите се изплащат на седмата година. Самият Илон Мъск с един от прословутите си туитове обяви, че акциите на компанията му са "твърде надценени". Тогава цената им бе едва 755 долара.
 
За разлика от Tesla, книжата на традиционните автомобилни производители поевтиняват напоследък заради негативните ефекти от паниката и карантинните мерки около коронавируса. Акциите на Toyota са се обезценили с 12 на сто спрямо февруари.
  
  
Илон Мъск, Tesla

Илон Мъск продъжава да оспорва общоприетото мнение за Covid-19 в САЩ

  
Междувременно Илон Мъск за пореден път се обяви против общоприетото мнение за Covid-19 в САЩ, заявявайки, че отчитаният напоследък ръст в броя на носителите на вируса се дължи на "фалшиво позитивни тестове", и че много хора, починали от други заболявания, се отчитат като жертви на т. нар. пандемия. По-рано Мъск бе казал, че паниката от коронавируса е глупава, а карантинните мерки - "фашистки".

 
 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега Tesla си купуват хора които искат да бъдат забелязани и различни и фенова на Мъск. Конглокенцията обаче ще съзададе достатъчно избор за клиента. В Норвегия вече я изместиха.
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Tesla e балон който ( преди 3 години )
    След 10 год всички компании ще имат електромобили, защо си мислите че няма да си разделят тортата. Тесла няма да е толкова атрактивна, даже китайците ще я испреварят.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 3 години )
    А ако започне след 5 години да произвежда по 10 милиона автомобила. Въпрос на много ако...
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота е една от последните автомобилни компании, в които бих инвестирал, заедно с всички останали японски компании. В най-скоро време стойността на колите ще се определя основно от комфорт, пътно поведение, лукс, функции, автопилот, обезшумяване, и най-вече софтуер. Задвижването ще се комодитизира. Японците изостават значително по всички тези точки, особено в софтуера, в който никога не са били силни като нация.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Повечето агенции правят оценки на акции само в краткосрочен план: 1-2 години. В тези рамки Тесла наистина изглежда абсурдно надценена, защото няма да произвежда и милион автомобила на година. В дългосрочен план, обаче, нещата стоят по съвсем различен начин.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 години )
    ако не можеш да направиш разлика между оценка по пазарна капитализация, и оценката на стойността на марката, направена от някаква си агенция, може би не си струва да продължаваш с четенето
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    #3 ( преди 3 години )
    Вярно че Тесла са велики но малко преувеличаваш с хвалбите ВАГ бързо напредва с електромобилите а Тойота с батерии за 1 електромобил прави примерно 30-40 хибрида което допринася много повече за екология и икономия и в същото време трупа опит в електрозадвижването..
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла велики.А за Тестовете Илон е прав.Тесла бъркат яко изотзад на немцо и японци и затова онея са нервни.Тойота освен приуса преди 25 години друго нямат Мирай е непродаваем другото са остарели двг от миналото хилядолетие.ФВ па изобщо нямат нищо освен пушилници.Тесла супер дизайн супер автопилот голяма автономия бие на права М5 Амг и РС.
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Тесла ( преди 3 години )
    Днес ни има, утре НЕ!