Италианският производител Maserati представи двигателя, с който ще бъде оборудвана новата суперкола на марката MC20. Премиерата на автомобила е през септември, но от компанията разкри подробности за мотора.
Агрегатът е разработен от специалистите в лабораторията за иновации на Maserati и ще се сглобява в завода на марката в Модена, който в момента се модернизира, за да може в него да започне производството и на бъдещата MC20. Двигателят има работен обем от 3,0 литра, като предлага впечатляващи технически характеристики.
Основната от тях е мощността – цели 621 к.с., които са достъпни при 7500 об/мин. Това означава мощност от близо 210 к.с. на литър обем. Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Моторът с 6 цилиндъра и две турбини разполага със сух картер (класическо решение при спортните коли), а степента на сгъстяване е 11:1.
Агрегатът на Maserati е оборудван с иновативната предкамерна система за възпламеняване с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за „пътнически“ автомобил. Иновативната технология има три основни характеристики: - предкамера, където се случва предварителното възпламеняване на горивната смес - странични свещи: те действат подпомагащо, за да гарантират постоянно възпламеняване и тогава, когато двигателят работи в режим, неизискващ включването на предкамерата - двойна система за впръскване - директна и индиректна. Свързана към бензинопровода при налягане 350 бара, системата понижава шума и емисиите при ниски обороти, оптимизирайки разхода на гориво.
Снимки: Maserati