fallback

Maserati извади 621 коня от новия си 3,0-литров мотор

Двигателят с технологии от Формула 1 ще дебютира при суперколата MC20 през септември

Италианският производител Maserati представи двигателя, с който ще бъде оборудвана новата суперкола на марката MC20. Премиерата на автомобила е през септември, но от компанията разкри подробности за мотора.

Агрегатът е разработен от специалистите в лабораторията за иновации на Maserati и ще се сглобява в завода на марката в Модена, който в момента се модернизира, за да може в него да започне производството и на бъдещата MC20. Двигателят има работен обем от 3,0 литра, като предлага впечатляващи технически характеристики.

Основната от тях е мощността – цели 621 к.с., които са достъпни при 7500 об/мин. Това означава мощност от близо 210 к.с. на литър обем. Максималният въртящ момент е 730 Нм при 3000 об/мин. Моторът с 6 цилиндъра и две турбини разполага със сух картер (класическо решение при спортните коли), а степента на сгъстяване е 11:1.

Агрегатът на Maserati е оборудван с иновативната предкамерна система за възпламеняване  с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за „пътнически“ автомобил. Иновативната технология има три основни характеристики: - предкамера, където се случва предварителното възпламеняване на горивната смес - странични свещи: те действат подпомагащо, за да гарантират постоянно възпламеняване и тогава, когато двигателят работи в режим, неизискващ включването на предкамерата - двойна система за впръскване - директна и индиректна. Свързана към бензинопровода при налягане 350 бара, системата понижава шума и емисиите при ниски обороти, оптимизирайки разхода на гориво.

Снимки: Maserati

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво не могат да произведат електромобил? Новият Фиат 500 скоро ще почнете да го виждате по улиците докато ID-тата все още им оправят Андроида....
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Доста впечатляващ мотор. Нямам търпение да видим MC20. Ще ми е интересно и какво ще изкарат като електрически автомобил след няколко месеца. Новото GranTourismo трябва определено да оправдава големи очаквания.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Явно са им дали под масата, щото по официалните отчети няма такава схема.
  • #12
    Тавареш ( преди 4 години )
    Добре че Пежо им дадоха пари че иначе бяха трупове.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами зависи как гледаш на нещата. Обикновено са скрити интересните аспекти. Брандове, поточни линии, различни производства. Парични потоци. Инвестирането не се прави по роклята и циците, така да се каже.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами акциите само на една автомобилна компания са нагоре, пич. Това е цикличен бизнес. Аз бих те посъветвал да си купиш техни акции, ще има по 5 евро дивидент само след няколко месеца и upside от поне 10 долара. Това се нарича undervalued бизнес. Бъфет е милиардер от този тип инвестиции.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами ето ти го Италианското автомобилостроене:- лидер в мини сегмента- лидер във ВАН сегмента - където в момента с Пежо ги разследват за монопол. Това е един от най-печелившите сегменти в автомобилостроенето, маржове над 10%- един от най-големите производители на ТИР-ове в света - Ивеко- лидер на пикъп и хеви дюти сегмента в САЩ- солидни позиции в Турция, Южна АмерикаПо отношение на моторите - най-добрите V8, V12 идват от Италия. Най-добрите спортни шасита идват от Италия (Далара).. ...
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Като попрочетох, май на газ няма да стане :) След като Пежо-Опел-Ситроен-Фиат ФВ-Шкода-Сеат са две компании реално, какво да говорим за пазара в Европа? Ми той се диктува от двама Директори, реално!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Факт е че Фиат исостанаха в надпреварата напоследък заради лош мениджмънт и ненадеждни коли. Маркионе изигра добра бизнес игра да спаси положението, но не създаде стабилни и печеливши модели в повечето сегменти (освен 500) които да подържат рентабилност. Даже Алфа Ромео не можа да се издигне с новите модели, а за Ланчия направо тъжно ми става. Корейците се справиха много по добре на (чуждия) Европейския пазар. Дано сега с новия Алианс с PSA да наваксат
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво италиански автомибилостроене сънуваш? Да не живееш в паралелен свят я се огледай колко италиански кло ще висиш около теб произведени последните 10 години?
fallback
Последни