Второто поколение на Volkswagen Tiguan дебютира преди 5 години и напълно логично претърпя планово обновяване. То е много важно за германския производител, тъй като през 2019 г. кросоувърът се превърна в бестселър на марката, като изпревари по продажби дори Golf.
Промените в дизайна включват нова решетка на радиатора, която трябва да препраща към по-големите модела на бранда, включително Touareg и Atlas Cross Sport. След Touareg, Passat и Golf, кросоуърът също е получи/ матрични фарове, а освен това са променени задните светлини, броните и логото на марката.
Салонът също е преработен, като той следва стила на обновения Volkswagen Arteon, показан само преди няколко дни. В него присъстват нов волан със сензорни панели, сензорно е и управлението на климатика. Фейслифтът на Tiguan получава „виртуален кокпит“ и информационно-развлекателен MIB3 с безкабелна интеграция на смартфони и подобрено разпознаване на гласови команди. В оборудването вече влиза и акустична система Harman/Kardon с мощност 480 вата.
Гамата двигатели също е модернизирана в стила на Arteon. Най-високо в нея е разположен Volkswagen Arteon R с 2,0-литровия си бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 320 к.с. и нова система за задвижване 4х4, която може да разпределя въртящия момент между задните колела
Версията R се отличава от останалите и по сниженото с 10 мм окачване с регулируеми амортисьори, както и с допълнителния състезателен режим на движение. За този кросоувър са предвидени още специални брони, заден дифузьор, спортна изпускателна система с 4 тръби, 21-цолови джанти, както и спортни седалки с интегрирани подглавници.
Както бе обещано по-рано, след обновяването си Tiguan става и зареждащ се хибрид. Задвижването в случая е със силов агрегат с 245 к.с., взаимстван от Golf GTE. Тази модификация обаче се казва Tiguan eHybrid - по аналогия с с Golf eHybrid (204 к.с.) и Arteon eHybrid (218 к.с.). Абревиатурата GTE-e все пак е запазена за най-динамични режим на движение, при който 1,4-литровият бензинов тубодвигател и електромоторът работят на пълно натоварване. Само на ток хибридният Tiguan ще изминава до 50 км по цикъл WLTP.
Другите двигатели засега остават тайна с едно изключение, като от Volkswagen разкриха само, че дизеловите версии ще получат двоен селективен неутрализатор на азотен диоксид и двойно впръскване на реагента AdBlue (същата система се използва при Golf и Arteon).
Още снимки на обновения VW Tiguan - вижте в галерията:
В Европа обновеният кросоувър получава 4 нива на оборудване - Tiguan, Life, Elegance и R-Line, а цените ще станат ясни при старта на продажбите.
Снимки: Volkswagen