Американското издание на Forbes оценява Илон Мъск на 42 милиарда долара. Но шефът на Tesla и SpaceX не е твърде обсебен от банковата си сметка - скоршната му забележка, че акциите на първата компания са твърде надценени, подяде състоянието му с няколко десетки милиона. Мъск не обича да е зависим от материални неща и дори обмисляше да продаде имението си в Калифорния и да заживее под наем. Единственото изключение е страстта му към автомобилите. И не, не става дума само за електрически машини с буквата 'T' отпред. Ето един кратък списък на колите на Мъск през годините.
Машините на Илон Мъск (ГАЛЕРИЯ):
McLaren F1, 1997
Самият Мъск разказва, че когато продал с добра печалба първата си компания, изборът му бил дали да си купи къща в баснословно скъпия Пало Алто, или да си купи McLaren F1. "Въобще не съм умувал. Взех Макларъна и едно малко студио, което беше по-евтино от колата". За самия F1 вероятно щеше да е по-добре да бе станало обратното. Мъск го ползваше редовно като превозно средство между Лос Анджелис и Сан Франциско. През 2000 година возеше и приятеля си Питър Тийл, който има неблагоразумието да го попита: "Илон, това нещо добре ли върви?". Мъск му отвърна "само гледай" и следващото, което двамата видяха, бе екипът на бърза помощ, измъкващ ги от размазаната кола. Пътниците се отърваха без сериозни травми, но автомобилът пострада тежко, а на всичкото отгоре не бе застрахован. За късмет по-късно Мъск продаде дела си в PayPal за 165 милиона долара и вече можеше да си позволи ремонта. В крайна сметка препродаде своя F1 с добра печалба. "Макларънът е страхотна кола, чудесно инженерно постижение. Но не исках хората да говорят как се размотавам с бензинов спортен автомобил, затова го продадох", обясни Мъск.
Самият Мъск разказва, че когато продал с добра печалба първата си компания, изборът му бил дали да си купи къща в баснословно скъпия Пало Алто, или да си купи McLaren F1. "Въобще не съм умувал. Взех Макларъна и едно малко студио, което беше по-евтино от колата". За самия F1 вероятно щеше да е по-добре да бе станало обратното. Мъск го ползваше редовно като превозно средство между Лос Анджелис и Сан Франциско. През 2000 година возеше и приятеля си Питър Тийл, който има неблагоразумието да го попита: "Илон, това нещо добре ли върви?". Мъск му отвърна "само гледай" и следващото, което двамата видяха, бе екипът на бърза помощ, измъкващ ги от размазаната кола. Пътниците се отърваха без сериозни травми, но автомобилът пострада тежко, а на всичкото отгоре не бе застрахован. За късмет по-късно Мъск продаде дела си в PayPal за 165 милиона долара и вече можеше да си позволи ремонта. В крайна сметка препродаде своя F1 с добра печалба. "Макларънът е страхотна кола, чудесно инженерно постижение. Но не исках хората да говорят как се размотавам с бензинов спортен автомобил, затова го продадох", обясни Мъск.