Те са украшения за всяка частна колекция, като удивителен начин съчетават красота и уродливост, грация и дисхармония. Освен това са олицетворение на велики идеи, които обаче отдавна са забравени. За създаването им са нужни колосални ресурси – както интелектуални, така и финансови, но това може да се окаже огромен проблем за малките производители. Те влагат всичко в подобен автомобил, като се надяват, че благодарение на неговия екзотичен външен вид и нестандартни технически идеи, той ще се хареса на публика. Обикновено се случва именно обратното и това води до фалит на компанията.
Всеки един от тези 10 шантави и странни суперколи, за които ще стане дума, е интересен по своему. Няма да му даваме оценки (съответно да го хвалим или критикуваме), а само ще приведем фактите.
Със звучното име Аргайл, което първоначално принадлежи на историческа област в западна Шотландия, компанията-производител иска да подчертае корените си. Нейният спортен модел GT така и не стигна до пазара, като почти всички детайли по колата са на външни производители. Оптиката е от Datsun Chery, приборният панел – от Volvo, воланът - от Triumph Dolomite, а дръжките на вратите – от Morris Marina. Двигателят е на Renault – атмосферен V6, но големият проблем се оказва цената. При излизането си на пазара това GT трябва да струва 30 000 паунда, което по това време е колкото е стойността на Ferrari 308 GTB.
Снимки: Производителите