Френската група Renault ще работи по изцяло нова стратегия от есента, която вероятно ще промени моделната й гама и ще роди нова премиум марка, твърдят запознати с плановете на новия главен изпълнителен директор Лука де Мео.
Лука де Мео ще встъпи в длъжност като шеф на Renault от 1 юли. За целта от Volkswagen са направили компромис с клаузата в предишния му договор, която му забраняваше 6 месеца след напускане да работи за конкурентни компании Италианецът, който заради клауса в предишния си договор със Seat ще встъпи в длъжност едва на 1 юли, вече се обърна към акционерите по време на петъчното общо събрание на компанията и ги увери, че вижда изход от текущите затруднения. Наясно съм с проблемите, но съм сигурен, че от тях ще произлезе история за позитивен обрат, заяви де Мео. Той потвърди, че подготвя нов "стратегически план" за Renault, който не е свързан с вече оповестената програма за съкращаване на разходи и оптимизиране на производства. Председателят на надзорния съвет на групата Жан-Доминик Сенар добави, че италианецът има "колкото му е необходимо пространство да маневрира" при вземането на решенията за бъдещите модели и стратегията.
Все още няма никаква информация за естеството на тази стратегия. Според някои близки до компаният източници обаче тя ще е сходна с тази, която Карлос Тавареш вече наложи в PSA Peugeot-Citroen: елиминиране на моделите, които не носят достатъчно доходност, акцент върху по-търсените и върху повишаването на нормата на печалба. По първата точка вече са взети някои решения, които вероятно ще означават края на емблематични, но слаби като продажби модели като Espace и Scenic.
Втората може да включва засилване на акцента върху кросоувърите. В момента марката Renault има три такива модела в гамата си, но от тях единствено Captur има пазарните позиции, които де Мео би искал.
Другата част на плана може да включва обособяването на отделна дъщерна марка с по-високи амбиции. Де Мео се опитваше да превърне в нещо подобно Seat в рамките на групата Volkswagen - марка за по-висок клас модели, макар и ценово малко под Audi, BMW и Mercedes. Не е изключено в Renault тези амбиции да се прехвърлят върху бранда Alpine, който бе възкресен преди няколко години с много ефектния, но нишов спортен модел А110.