Познато ли ви е усещането, когато се изправите пред шарените рафтове в аптеката и започнете трескаво да се чудите какво още да си купите освен пакетчето лейкопласт, за което сте дошли?
Повечето шофьори изпитват същото, когато се озоват пред безкрайните редици от добавки и "подобрители" за автомобили. В горивото, в маслото, в скоростната кутия и къде ли още не: днес има хиляди различни предложения, всяко от което убедено настоява, че ще направи колата ви по-бърза, по-икономична и по-дълголетна. За жалост твърденията в рекламите са нещо различно от фактите. Нека видим кои препарати действително носят полза на автомобила, и при какви обстоятелства. И кои са просто начин да се разделите с парите си.
18-те основни типа автомобилни добавки (ГАЛЕРИЯ):
Те подобряват свойствата на дизела при ниски температури - тоест пречат му да се превърне в желе. По принцип през зимата производителите на горива би трябвало сами да ги добавят. Не сме напълно сигурни дали това е факт за всички доставчици в България. Един любопитен и показателен факт: Toyota монтира фабрично отопление за горивопровода на дизеловите си машини като Hilux само за пет европейски пазара: Швеция, Норвегия, Финландия, Исландия и... България.
Експертите препоръчват антигеловете да се сипват преди зареждане, за да се смесят добре с горивото.
Заключението
Предприемчивостта на производителите на добавки още не е стигнала до спирачната система - но може би е само въпрос на време да се появи някой "усилвател на спирачките". Истината е, че огромната част от предлаганите на пазара препарати не са жизненонеобходими, твърдят експертите на уважаваното руско издание "За Рулем". Действителна полза има само от октан-коректорите, антигеловете и влагоуловителите за горивата. Но и те трябва да се използват само при нужда, а не като "подобрители" на нормалната дейност на автомобила. Колкото до останалите, по-добре спестете парите и ги вложете в правилна поддръжка.