fallback

При удар с 65 км/ч кросоувърите са 100% смъртоносни за пешеходците

За леките автомобили този показател е наполовина, сочи изследване

Специалистите от американския Застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведоха изследване, с което доказаха, че катастрофите, при които кросоувър или всъдеход, удря пешеходец по-често завършват с жертви или сериозни травми отколкото подобни инцидент с леки автомобили.

Факт е, че всъдеходите са по-безопасни за шофьора и пътниците благодарение на по-големите си габарити и тегло. Именно тези параметри осигуряват по-голям процент смъртни случаи и тежки наранявания при блъскане на пешеходец.

Специалистите са изследвали 79 инцидента в щата Мичиган, като са установили, че при скорост от 20 до 63 км/ч повече от 30% от катастрофите с кросоувър или всъдеход са смъртоносни за хората, пресичащи пътя. В същото време, при аналогична скорост с лек автомобил с фатален изход са приключили 23% от случаите.

Ако пешеходец бъде блъснат от всъдеход със скорост от над 65 км/ч, той загива в 100% от инцидентите. При леките коли в подобна ситуация смъртността е 54%. Затова и експертите предлагат да бъде променена конструкцията на кросоувърите и всъдеходите, като предната им част бъде олекотена. Именно тя увеличава риска от тежки травми и смърт при блъскане на човек.

Изводите от изследването на IIHS накараха няколко организации за защита на човешките права дори да поискат забраната за производство на всъдеходи и кросоувъри. Освен аргументът, че те са по-опасни за хората извън тях, беше изтъкнат и фактът, че разходът им на гориво и съответно вредните емисии, които отделят, също са по-високи.

Снимка: IIHS

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    че кво ми пука - аз съм в сув-а..
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    сув е глупава и непрактична/скъпа мода която се надявам да отмине сравнително скоро...
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    по-безопасни са ако ударът е с по-лек обект.. при много други ситуации са и по-опасни.. преобръщане, както колегата каза по-долу, удар в неподвижни обекти и др.
  • #6
    пепе ( преди 4 години )
  • #5
    RD ( преди 4 години )
    Т34 или истински трактор са още по-смъртоносни. Да живее модата!
  • #4
    до колегата ( преди 4 години )
    Като гледам колите в БГ, всички си го настъпваме- но не би.
  • #3
    .. ( преди 4 години )
    Колкото по-малък "инструмент", толкова по-голямо возило.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е ли да ги "дръпна" на светофара с "Тундра"-та, не се чуствам реализиран
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Този тип коли нямат място в града. Това се усеща още повече в страните с по-малка и наситена пътна инграструктура.
fallback
Последни