След дълго очакване френският производител Citroen най-после показа ново поколение на компактния си хечбек С4. Официалната му премиера ще е на 30 юни.
На практика новият автомобил замества два модела в гамата: досегашния С4 Cactus, който спечели доста награди с необичайния си дизайн, и класическия С4, чието производство бе спряло през 2018.
Новият С4 изглежда като кръстоска между двата си предшественика - с повдигнатата стойка на Cactus, но и с купе-образния покрив, познат още от първата генерация на С4 от 2004.
Дизайнерският език обаче е нов дори в сравнение с бестселъра C5 Aircross и загатва как ще изглеждат и следващите нови модели на марката. Особено отличителни са задните светлини, различни от всичко досега при Citroen. C4 е и първият модел, чийто дизайн бе завършен под ръководството на новия главен дизайнер Пиер Льоклер, след като предшественикът му Александър Малвал премина на работа в Daimler. Льоклер направи име като създател на първата генерация BMW X6.
Другата голяма промяна при С4 е, че той вече се предлага и като чист електромобил (във версията е-С4). Официални детайли по задвижването все още няма, но вероятно електрическата версия ще ползва системата от Peugeot e208, с 50-киловатчасова батерия и автономен пробег някъде от порядъка на 300-350 километра по новия WLTP цикъл. Успоредно с електромобила, ще има бензинови и дизелови версии.
От Citroen обещават доста комфортно пътно поведение благодарение на окачването Progressive Hydraulic Cushions и на седалките Advanced Comfort Seats.
Доста променен изглежда и интериорът, по-изчистен и малко по-традиционен от този на Cactus. Освен това французите загатват за една "забележителна иновация" за пътника отпред, но каква ще е тя, ще стане ясно едва на премиерата.
От GS до Xsara: историята на компактните модели на Citroen (ГАЛЕРИЯ):
След пенсионирането на GSA французите известно време не участват в сегмента на компактния хечбек. Завръщат се през 1990 със ZX - практичен и доста остроумен автомобил, който ползва платформата на Peugeot 306, но с доста добавки - примерно пасивно завиващи задни колела и плъзгаща се задна седалка. Хитрите решения обаче оскъпяват производството и ZX още след първата генерация е заменен от по-прагматичната Xsara.