Бившият ас от Formula 1 Жан Алези разкри, че му се е наложило да продаде собственото си Ferrari F40, за да може да финансира карането на сина си Джулиано в по-скромните серии Formula 2. Французинът от сицилиански произход призова да се направи нещо за понижаване на цената за начинаещи пилоти, за да не стане моторният спорт само за милионерски синове.
Ферари в гаража или синът ми на пистата - изборът не беше труден, признава Жан Алези
Младият Джулиано Алези изкара няколко години в сериите GP3, където записа четири победи, преди да стигне до F2. Според баща му разходите в по-ниските серии като F2 и F3 са достигнали астрономически размери. Бюджетът за F2 може да е до 1.8 млн. евро на година, докато едно добре запазено Ferrari F40 струва едва около милион.
"Толкова говорихме за таван на бюджетите във Formula 1, но нищо не се промени в F2, не намалиха дори таксите", оплака се Алези, според когото много от пилотите няма да са в състояние да изкарат целия сезон заради колосалните разноски.
Гран при на Монако през 1990: дебютиралият само преди година Жан Алези вече е на подиума, между Айртон Сена и Герхард Бергер
Алези получи своето F40 като част от договора си със Скудерия Ферари между 1991 и 1995. Роден като Джовани Алези в семейството на сицилиански автомеханик в Авиньон, той направи дебюта си в F1 с тима на Tyrell през 1990 и въпреки скромната като възможности кола записа две втори места - в САЩ и Монако. Смятаха го за най-големия млад талант във Формулата, но кариерата на Алези не мина съвсем според очакванията и той си остана само с една победа - в Канада през 1995.
Все пак Алези признава, че не се е колебал да продаде своето Ferrari, за да сбъдне мечтата на сина си. "В моето семейство вършим нещата със страст. Да имам F40 в гаража или синът ми да се състезава - това не беше труден избор. И без това вече съм твърде стар, за да го карам", обясни с усмивка бившият пилот.