IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Петте най-велики творения на AMG при Тобиас Мьоерс

Прославеният шеф отива в Aston Martin, но оставя внушително наследство

Най-славната епоха в историята на AMG приключи, след като дългогодишният изпълнителен директор Тобиас Мьоерс потвърди, че ще приеме предложението да заеме същия пост в британския производител на суперавтомобили Aston Martin.


Тобиас Мьоерс, AMG, Aston Martin

По ирония на съдбата първата работа на Мьоерс, преди да премине в AMG, била свързана с разработката на икономичен градски електромобил. От 2002 той е начело на всички проекти в Афалтербах, а през 2013 наследи като главен изпълнителен директор на AMG Ола Калениус, който пък днес е на същия пост в компанията-майка Daimler


Мьоерс, който работи за компанията от 1994 година, а от 2002 ръководи всичките й проекти, превърна AMG от скромно ателие за доработка на модели в почти самостоятелна автомобилна марка, с богата моделна гама и съществен принос за печалбите на Daimler. Надеждите във Великобритания са той да направи същото и за закъсалата Aston Martin. Поне в едно отношение новият му работодател вече спечели от рокадата - новият изпълнителен директор всъщност ще получава чувствително по-ниска заплата от уволнения заради слаби резултати Анди Палмър.

Тепърва ще се разбере кой ще наследи Мьоерс в AMG. Междувременно нека си припомним най-значимите модели, разработени под диктовката на този инженер от Фрайбург с уклон към перфекционизма.


Най-забележителните проекти на AMG при Тобиас Мьоерс (ГАЛЕРИЯ):


 


 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 1 месец )
    Преди имаше един дето все коментираше за Хонда, явно сега се е сменил на Рено :)) Или има и други луди, които пишат тука. :)) Поне е забавно ако не друго. Иначе всеки с интернет и малко мозък може да провери кое е вярно, ама като гледам явно има и много хора в БГ, които са без мозък :)
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до Брендо ( преди 1 месец )
    Въпрос на мнение, колега. Според мен също малко бъркаш хронологията, защото експанцията на AMG се случи, още докато BMW M имаше само 3, 5 и 6. И едните, и другите са сериозни професионалисти и шапка им свалям
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    #13 ( преди 1 месец )
    Абе те фактите са налични и всеки може да си провери кой лъже като дърт таковата :D Но прав е колегата долу, сигурно си вярваш, че може някой да ти се върже :D Само ще вметна, че А-класата е на платформата MFA2, разработена в Зинделфинген, на която са също GLA и GLB. За 1.33-литровия мотор и в Рено си признават, че е разработен от германците и предоставен в замяна на 1.5 dCI. Те не са чак толкова скарани с реалността като фенчетата си :D
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 1 месец )
    Моите уважения към г-н Мьоерс, но за мен той е просто поредния работар, но не и нещо повече ! AMG се разшири в отговор на М-ките на баварците във всички класове, а въпреки че имаше най-добрия екип, не можа да създаде харизма за GT4 и да отговори подобаващо на Панамера ! Какво да кажа за кристалите Сваровски на фаровете ?! Купето бе ограничено само за дамите, а те не го взимаха заради размерите и цената разбира се и сега спират един прекрасен автомобил !
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    алоо предния ( преди 1 месец )
    Сменил съм няколко А-класа/жена ми ги кара/ - нищо общо с недоразумението Рено! Не разбирам защо плещиш постоянно измишльотини?!
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко мотори на Мерцедес до 2000 куб. см. са на Рено, вкл. и ръчните скоростни кутии за същите мотори. А пък на А-класата и платформата е от Меган. Можеш да лъжеш колкото си искаш, но не мисл, че хората са невежи, като теб и не знааят истината.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    рено.БъГъ ( преди 1 месец )
    До #11: Ай ся и ти! Ми кът не върват продажбите поне лафа да върви! Се некой шаран ше се закачи ...
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До номер 6 ( преди 1 месец )
    Почти :D единственото нещо от рено в А-класата е малкият dci дизел, и те вече спират да го ползват. 1,33 моторът си е на Мерцедес и те го дават на рено и Нисан. А ако не знаеш, рено не прави скоростни кутии, поръчва японски от Айсин. На слабите а-класи кутията е такава, японска. На по-мощните си е Мерцедес. Другия път, като то се прииска да споделиш неадекватно мнение, пак не се колебай - много е забавно ')
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 1 месец )
    до #5: ами точно от това произлизат менталните щети на рено-ползващите ...
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    AMG ( преди 1 месец )
    "Днес най-мощната разновидност на този мотор се слага в AMG GT R, където произвежда 576 конски сили и 700 Нм въртящ момент." - всъщност най-мощната версия е 640к.с.и 800НМ и се слага на AMG GT 4 door. И "вероятно" е от две моторчета на ...рено. :D