Kia обсъжда възможността за производството на малки електрически автомобили със скромен пробег, предназначени само за града. Това заяви главният оперативен директор на Kia Europe Емилио Ерера пред британските медии.
Новото начинание, както обикновено, се оказва добре забравеното старо. През 2010 г. на автосалона в Париж дебютира електрическия концепт Kia POP с дължина под три метра. Неговият електромотор развива 68 к.с. и 190 Нм, а пробегът му е 160 км.
"Нашият проект обмисля такива варианти като Citroen Ami. Наричаме ги автомобили L6 и L7. С компетентна ценова политика те могат да се превърнат в алтернатива на обществения транспорт. Виждаме реалния им потенциал “, обясни мениджърът. Според класификатора на Икономичеката комисия за Европа на ООН тези категории са L6e (леки квадроцикли) и L7e (тежки). Пътническите подвидове са L6e-BP и L7e-CP.
Citroen Ami (вляво) вдъхнови художник да направи скица на предстоящия корейски квадроцикъл (вдясно). Той получи предницата от концепта Imagine by Kia, която през 2021 г. ще се превърне в сериен електрически кросоувър.
По думите на Ерера, заради коронавируса хората все повече избират личния транспорт пред обществения. В Китай, според проучвания, делът на "частните собственици" е готов да нарасне от 34% на 65%. Не всички ще тръгнат да си купуват автомобил, по-скоро ще заложат на гъвкав абонамент за кола с ниска месечна такса.
В Китай с най-голям интерес се ползва Baojun E300 (вляво). Междувременно перспективите на концепта Seat Minimo (вдясно) не са ясни, тъй като авторът на проекта отиде в Renault, а марката SEAT изпадна в немилост при шефа на VW Group.
Според мениджъра, разработването на новата платформа за квадроцикъла ще се ръководи от KIA, след което ще бъде споделена с Hyundai. Очевидно корейците ще се възползват от опита на стартъпите Arrival и Canoo. Първото такова превозно средство се очаква през през 2021-2022.