fallback

Най-скъпите и най-евтините за поддръжка автомобили

Отличникът при 5-годишните е на дъното при 10-годишните в проучването на Consumer Reports

Каква е истинската цена на един автомобил? Лесно можем да се осведомим за продажната цена от листата на дилъра или от обявата, ако става дума за втора ръка. Но колко още ще трябва да прибавите към тази цена като разходи за поддръжка и ремонти?

За съжаление е невъзможно да се даде точен отговор на този въпрос. Разходите по всяка отделна кола варират според условията, полаганите за нея грижи и стила ви на шофиране. И все пак една статистика за средните разходи по марки би направила избора ни по-лесен. Само че в Европа никой не води такава статистика - има я единствено в САЩ, благодарение на годишните проучвания на Consumer Reports.

BMW e най-изгодната за притежаване кола в Америка, когато е на 5 години, и най-неизгодната, когато е на 10, твърди проучването на CR

Разбира се, между Европа и Америка често има значителни разлики в таксите, цените на горивата, надницата на автомонтьорите. Дори и сервизната и гаранционната политика на някои производители е една отсам океана, и съвсем друга - оттатък. Затова класацията на CR може да дава само приблизителна представа.

Последното издание на проучването включва всички разходи на собствениците за поддръжка и ремонти. Както може да се очаква, има значителна разлика в разноските при 3-, 5- и 10-годишните автомобили:  - 3-годишни (произведени 2017): средно $83  - 5-годишни (2015): средно $200  - 10-годишни (2010): средно $458 Тази разлика е съвсем обяснима - новите коли обикновено имат поне 3, а често - дори и 7 години гаранция, през което време ремонтите са безплатни и собствениците плащат само консумативите като масло и гуми. Освен това, разбира се, с течение на времето автомобилите започват да се повреждат по-често.

Разходите в първите няколко години зависят в значителна степен от срока и обхвата на гаранцията - кои дейности се покриват от нея

Прави впечатление обаче, че разликата е умерена при някои марки и драстична - при други. При тригодишните коли най-високи разходи докладват собствениците на Dodge (170 долара), Acura (163 долара) и Infiniti (152 долара). В същото време марки като BMW, Cadillac и Volvo отчитат на практика нулеви разноски за ремонти и поддръжка.

При петгодишните разходите постепенно нарастват, но наистина драстичната промяна идва при 10-годишните автомобили, когато гаранцията е изтекла. Там BMW, което през първите три години не е струвало на собствениците си нищо, изведнъж започва да се нуждае от почти 1000 долара годишно. Същото важи за другите германски премиум марки.  

Колко струва годишната поддръжка при 10-годишни коли (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    Стеф ( преди 4 години )
    Всъщност какво значение имат модели, които не се предлагат у нас???Тъпо.
  • #12
    чук ( преди 4 години )
    много правилно немските легени са супер ненадеждни и скъпи за поддръжка ама пък разни американски кошници по-надеждни и по-евтини от Хонда и Тойота айде не на нас тия
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези цифри са откровена лъжа. Какво точно ще смениш за 300 долара на година ? Накладки ли, масло ли, филтри ли, да не говорим че има и други елементи, които се водят "консуматив" като например водна помпа, ремъци или вериги, спирачни дискове и какво ли още не. За дънъци и застраховки изобщо да не говорим. 300 долара за поддръжка можеш да дадеш само ако не си запалил колата нито веднъж... И пак ще са повече !
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Последните БМВ-та които горе-долу бяха евтини за поддръжка бяха бензиновите Е46 и Е39. Някои добавят и Е60 ама аз не съм много съгласен. Но и при тези БМВ-та или даваш 4-5к за някое, за което да дадеш още 10к, за да стане за нещо, или даваш 15к за читава гледана бройка от маниак. Та реално и те вче не са евтини.
  • #9
    Achtung ( преди 4 години )
    Съдя по 330хd 2008 автомат и Х5 Ф15 2014 пак 3ка дизел, нямаш ли 2 бона да си вкарваш свободно в колата, значи не е за теб. И ти се мъчиш и колата също не е в топ форма.
  • #8
    ЬЬЬЬЬЬ ( преди 4 години )
    BMW се взима на лизинг за 3 или 4 години докато е в гаранция, после се връща на дилъра, който го продава на като употребяван автомобил обикновено с доплащане за удължаване на гаранцията.
  • #7
    RD ( преди 4 години )
    Аритметиката е ясна. Купуваш си ново БМВ и след пет години го сменяш за пет годишна Тойота!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    още едно доказателство, че премиум кола трябва да си купува онзи, който може да си я позволи, а не някой, дето иска да се прави на д.***, ама няма кинти за нови гуми
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Хората на запад много добре го знаят това и са наясно кога точна да си засилят новия премиум насам, че да не им излезе двойно после.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Статията е напълно безполезна. 1. Дават средни стойности за производител вместо конкретни модели автомобили с определени двигатели, реколта и трансмисия. Тоест Форд Ка и Форд Ф150 в един кюп. Определени реколти и двигатели дават повече или по-малко проблеми. 2. Данните са американски с марки които в България са слабо разпространени. Резервните части на немските автомобили е възможно в САЩ да са по-скъпи от американските марки което да изкривява статистиката и да прави немските марки по-скъпи ...
fallback
Последни