fallback

ЕС влага 20 милиарда евро за стимулиране на "чисти" автомобили

Мерките ще обхванат и България, но още не е уточнено в какво точно ще се изразяват

Европейският съюз ще отдели 20 милиарда евро за субсидиране на "чисти автомобили" във всичките 27 страни от съюза, включително и в България. Информацията е на Sueddeutsche Zeitung. Според изданието обаче детайлите тепърва ще се уточняват, защото в Европейската комисия се водят спорове как точно да се дефинира понятието "чист автомобил".

Част от антикризините мерки в САЩ и Китай бе временното разхлабване на екологичните изисквания и отлагането във времето на новите стандарти. Подходът на Урсула фон дер Лайен е тъкмо обратният - ускоряване и затягане на мерките за намаляване на емисиите

По информация на изданието, германското правителство настоявало в него да се включат автомобили с емисии въглероден диоксид до 140 г/км. Това би разширило обхвата на мярката върху модели като VW Tiguan с мощност 150 коня, обяснява Sueddeutsche Zeitung. Много лобистки организации извън Германия обаче са твърдо против това. Щефан Хаймлих, шеф на паневропейския автомобилен клуб АСЕ, твърди, че такъв подход ще навреди, вместо да помогне на опитите на производителите да се вместят в новите стандарти за емисии.

На 14 май изпълнителните директори на всички големи производители на автомобили и камиони в ЕС се срещнаха с членове на Еврокомисията, за да пледират за въвеждане на нови схеми за стимулиране на покупките на нови машини. Автомобилната индустрия е сред водещите сектори в ЕС, и същевременно сред най-потърпевшите от мерките на правителствата за овладяване на т. нар. пандемия.

Повечето правителства са склонни да се вслушат в тях, но само ако субсидиите насърчават покупките на модели с ниски емисии, както обясни френският финансов министър Брюно Льо Мер. "Ако трябва да увеличим дълга си, който нашите деца ще изплащат, трябва най-малкото да инвестираме парите в тяхното бъдеще, като се заемем с промените в климата", заяви в характерния си стил новият президент на ЕК Урсула фон дер Лайен. Някои критици на комисията обаче настояват, че тъкмо устремът ЕС да е световен лидер в борбата с глобалното затопляне е в основата на днешните затруднения на местната икономика. Новите стандарти за парниковите емисии на общността са чувствително по-строги от китайските, а глобите са в пъти по-високи от онези в САЩ.

Сериозна част от отделените средства ще отиде за построяването на нови 2 милиона зарядни станции за електромобили

Парите за стимулиране на автомобилната промишленост са част от по-голям пакет за транспортния сектор, на стойност около 100 милиарда евро. Като част от него ще бъде субсидирана развойната дейност в областта на чистите технологии, както и строителството на нови 2 милиона зарядни станции за електромобили до 2025 година. Говорител на ЕК отказа да коментира публикацията на германския вестник, но потвърди, че на 27 май ще бъде представен "нов план Маршал" за съживяването на Европа след кризата.

 

fallback
  • #8
    Ааабеее ( преди 3 години )
    Хибридът е като русалката - като ти трябва риба - получаваш жена, като ти трябва жена - получаваш риба! Никви хибриди не ни трябват да влачим ярмомелки в коша отпреде. Трябват ни DC-та над 50kW по бензиностанциите и хубаво кафе! Пък аз с 300-400 км в батерията пътя нагоре до село си го знам! Па и контакт имам на вилата, колко му е! Точец за 5 лв и газ!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Напротив, спонсорирането на хибридите само дава оправдание на производителите да се офлянкват. Евентуално плъгин хибридите може, ако изминават поне 60-70 км само на ток, но те са толкова скъпи, че по-добре електромобил. Пазарът недвусмислено показа, че не иска хибриди.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Дано и хибридите биват субсидирани.За повечето хора ще остане най-смисления вариант когато натиснат еко стандартите.Налагането на електомобилите се извършва прекалено бързо и индустрията не е достатъчно подоготвена. А и не са всъшност толкова екологични колкото се рекламират.Производството и рециклирането на батериите е силно замърсяващ процес.
  • #5
    долния ( преди 3 години )
    Значи, ти ако си мислиш, че производството на ел. двигатели и батерии е адски екологично, си дълбоко заблуден! А при мините за добив, как точно ще стане смяната въглища с литий, че нещо не се сещам!?!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    20 млрд. не виждам как ще стигнат хем за 2 млн. зарядни, хем за помощи за закупуване на коли.
  • #3
    Анонимен ( преди 3 години )
    Много са прави критиците на европейската комисия . Безплодните напъни за "спасяване на планетата" ще доведат само до деиндустриализация на страните от ЕС. Когато постоянно облъчваните със зелена пропаганда граждани го разберат ще е вече късно . Индустриите ще са се изнесли към по благоприятни за тях места
  • #2
    .. ( преди 3 години )
    Аз отсега мога да ви кажа какви ще са мерките за БГ. Ще ни дадат едни пари за да изградим 1000 зарядни станции примерно. От тези пари, ще откраднат поне половината и с остатъка ще изградят 1000 станции. Вярно, няма да работят повечето, но 1000 зарядни станции ще има.Както се казва... пито - платено.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Чистите автомобили би трябвало да са електромобили, хибриди, тези на газ и метан а може и такива като Клио и Поло ама Тигуан не е от най-чистите и ако приемат така по-скоро ще стимулират почти всички а не само "по-чистите"
fallback
Последни