IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Толкова ли е опасна жегата за автомобилите?

Ако спазвате някои прости инструкции, горещините по никакъв начин няма да навредят

Синоптиците отново предвиждат анормално горещо лято. Шири се мнението, че топлината има по-опустошителен ефект върху автомобила от студа. В тази връзка, нека да видим дали си струва да подготвим специално колата за жегите или тези летни температурни колебания, за които всички специалисти говорят, не са чак толкова страшни


Жега


Боята

Първото нещо, на което обръщаме внимание, е боята на автомобила, тъй като се смята, че тя е най-силно засегната от жегата. Всъщност, не трябва да се притеснявате, тъй като преди да заминат за продажба, абсолютно всички модели преминават серия от тестове. Включително в страни с горещ и влажен климат. Боята издържа изпитанието на топлина, не се напуква и не се отлепва. И дори да оставите колата за дълго време на слънце, фатални последици няма да има. Но е по-добре да я паркирате колата на сянка. Тогава салонът няма да се затопли толкова много.

Пластмасата в салона

При проектирането на автомобил инженерите използват термоустойчиви пластмаси, които са преминали тестове за издръжливост към слънчева светлина. В редки случаи обаче при продължително излагане на топлина е възможно изкривяване на пластмасата на арматурното табло. Следователно, или паркирайте колата на сянка, или си купете слънцезащитен сенник за челното стъкло. Така и воланът няма да се нагрее.

Внимание към детайлите

Не бива да оставяте някои неща в колата, ако знаете, че тя ще престои дълго време на слънце. Работата е в това, че при нагряване редица течности се разширяват - до експлозия. Например, газовите запалки могат да избухнат, ако се нагреят до 50 градуса. Няма нужда да съхранявате в кабината и газирани напитки, които при отваряне ще започнат да пръскат съдържанието си. Бутилки с вода (или празни стъклени) също не трябва да остават на слънце, тъй при пряко попадане на слънчевите лъчи действат като лупа и има реална опасност от пожар.


Жега
 

Двигателят

Много се говори за прегряването на двигателя в жегата. В повечето случаи обаче за това е виновен самият собственик, който не е сменил охлаждащата течност и не следи чистотата и състоянието на охладителната система. По принцип, дори в пустинята двигателят трудно може да прегрее.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До № 5,за тези страни все пак и термостатите са "летни" отварящи на 60 градуса,както и колите са с по-големи охладителни системи създадени за горещия климат. Същото е и със колите за северните региони с термостати на 93 градуса специални греси и студоустойчиви материали.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 седмица )
    Колеги, не забравяйте, че БГ е една средно топла страна. Арабите с техните 50 градуса какво да кажат? Ако охладителната система на автомобила е изправна и 50 градуса не я плашат. Знаете, че охладителната течност е с температура 90+ градуса.
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Дори хипотетично всички да са с ел.коли, когато половин София се отоплява с някакъв вид, твърдо и течно гориво, ни планина ще видиш, ни птички ще ти пея. Колите са най-малкия проблем.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Макар в далечното минало един приятел в казармата си мечтаеше “да вдиша с пълна сила да вдиша бензиновите пари на Орлов мост”
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    научна фантастика ,я си предостави голф 4 тди и чалга и П.К номер
  • #1
    16 rate up comment 24 rate down comment
    ( преди 1 седмица )