Синоптиците отново предвиждат анормално горещо лято. Шири се мнението, че топлината има по-опустошителен ефект върху автомобила от студа. В тази връзка, нека да видим дали си струва да подготвим специално колата за жегите или тези летни температурни колебания, за които всички специалисти говорят, не са чак толкова страшни
Боята
Първото нещо, на което обръщаме внимание, е боята на автомобила, тъй като се смята, че тя е най-силно засегната от жегата. Всъщност, не трябва да се притеснявате, тъй като преди да заминат за продажба, абсолютно всички модели преминават серия от тестове. Включително в страни с горещ и влажен климат. Боята издържа изпитанието на топлина, не се напуква и не се отлепва. И дори да оставите колата за дълго време на слънце, фатални последици няма да има. Но е по-добре да я паркирате колата на сянка. Тогава салонът няма да се затопли толкова много.
Пластмасата в салона
При проектирането на автомобил инженерите използват термоустойчиви пластмаси, които са преминали тестове за издръжливост към слънчева светлина. В редки случаи обаче при продължително излагане на топлина е възможно изкривяване на пластмасата на арматурното табло. Следователно, или паркирайте колата на сянка, или си купете слънцезащитен сенник за челното стъкло. Така и воланът няма да се нагрее.
Внимание към детайлите
Не бива да оставяте някои неща в колата, ако знаете, че тя ще престои дълго време на слънце. Работата е в това, че при нагряване редица течности се разширяват - до експлозия. Например, газовите запалки могат да избухнат, ако се нагреят до 50 градуса. Няма нужда да съхранявате в кабината и газирани напитки, които при отваряне ще започнат да пръскат съдържанието си. Бутилки с вода (или празни стъклени) също не трябва да остават на слънце, тъй при пряко попадане на слънчевите лъчи действат като лупа и има реална опасност от пожар.
Двигателят
Много се говори за прегряването на двигателя в жегата. В повечето случаи обаче за това е виновен самият собственик, който не е сменил охлаждащата течност и не следи чистотата и състоянието на охладителната система. По принцип, дори в пустинята двигателят трудно може да прегрее.