Сегментът на минивановете в Европе продължава стремително да губи своята популярност. Клиентите на Стария континент предпочитат по-практичните комбита и кросоувърите, чиито продажби растат. Поредната жертва на тази тенденция е Renault Espace, който ще отиде в историята, без да получи наследник, съобщава Autocar.
Френският миниван беше обновен за последно през 2019 г., което означава, че жизненият му цикъл ще продължи още 3-4 години. В Renault работят върху сериозна оптимизация на разходите, за да намалят щетите, нанесени от пандемията от коронавирус и част от плана включва отказа от модели, които не носят печалба. Още повече, че компанията се нуждае и от свежи средства за разработката на електомобили.
А Renault Espace е един от моделите на марката, който през последните години показва най-слаби резултати на пазара. През 2019 г. са продадени едва 9744 бройки от този минавана, което е с 18% по-малко от предишната година.
Като цяло сегментът MVP преживява доста тежки времена в Европа, като лидерът в него Seat Alhambra завърши миналата година с 23 840 продажби. Затова, експертите очакват, че не само Renault, но и други производители ще започнат да се отказват от производството и продажбите на своите миниванове.
Снимки: Renault