fallback

Седанът с неубиваема батерия атакува Европа

Електрическият Han EV ще струва колкото Tesla Model 3

Китайската компания BYD обяви, че пуска на пазара в Европа електрическия си премиум-седан Han EV. Моделът е получил „неубиваема“ батерия Blade Battery, като може да се похвали и с впечатляваща динамика – 3,9 секунди от 0 до 100 км/ч.

Продажбите на BYD Han EV в Китай стартират в края на юни, като електромобилът ще се предлага в 3 версии. Базовата предвижда един електромотор (222 к.с. и 330 Нм), като той ще бъде поставен на предната ос. Батерията с капацитет 65 кВт/ч осигурява пробег от 506 км по стандарта NEDC. 

Средният вариант ще има същата мощност, но батерията му ще е със 76,8 кВт/ч, което трябва да стигне за пробег от 550 км. Топ-версията на седана е оборудвана с два електромотора с комбинирана мощност 494 к.с. и 680 Нм. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а пробегът с едно зреждане е 605 км.

Главното предимство на BYD Han EV са инвертор от карбид и литиево-желязо-фосфатна батерия Blade Battery с невероятно издръжливост. От компанията твърдят, че тя е минала серия от интензивни тестове, при които е удряна, пробивана с пирони и нагрявана до 300 градуса по Целзий. В нито един от случаите батерията не се е взривила или запалила.

Освен това, електрическият седан получава „самообучаващ“ се автопилот DiPilot с 5G и за първи път в историята на китайския масов сегмент - блок IPB (Intelligent Integrated Brake System), производство на Bosch, който представлява електрохидравличен усилвател на спирачките, обединен със системите за стабилизация и рекуперация на енергията.

Все още не са обявени сроковете за излизането на BYD Han EV в Европа, но производителят посочи приблизителни цени на модела. Базовата версия ще се продава за 45 000 евро, а топ-вариантът – за 55 000 евро. Приблизително толкова в Германия струва Tesla Model 3.

Снимки: BYD

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Тази кола доста вероятно да е само произведена в Китай, но измислена от европейски, американски или евентуално японски инжинери (не че подценявам японците, просто хич не се харесват с китайците). Масова китайска практика в момента е идва китайския инвеститор и на практика купува целия инжинерингов отел на някоя фирма или направо фирмата. За това и накупуваха фалирали европейски марки за да пласират по-ефективно с тяхната разпознаваемост по света
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Характеристики и цена на модел 3 но е в класа на модел S
  • #2
    супер ( преди 4 години )
    Интериора е страшно красив
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Лека полека, неусетно с годините, при автомобилите ще стане както и с потребителската електроника. Неусетно китайците вече са съвсем близо или на върха. Всички се смееха преди време на Huawei и Xiaomi например, ама вече са заплаха номер на за Тръмп... До десетина години автомобилите им ще са на същата позиция
fallback
Последни