fallback

Хибридна батерия на Tesla увеличава пробега с 25%

Акумулаторът все още се тества, но се очаква скоро да е в масово производство

Освен разработването и производството на автомобили с ДВГ повечето компании включиха в моделната си гама и електрически превозни средства. Един от най-скъпите компоненти на електромобилите е батерията. Поради факта, че именно тя осигурява пробега на тези модели, компаниите редовно я модернизират и търсят възможности за увеличаване на капацитета.

Най-големият производител на електрически автомобили в света е американската компания Tesla, която също се стреми да подобри батериите на своите електрически автомобили. Тя направи много стъпки в тази посока и една от най-новите е разработването на хибридна батерия, която включва литиево-йонни и литиево-метални клетки. Такава батерия може да увеличи обхвата на електромобилите с 25%.

Принципът на работа на тази батерия е замяната на графитния анод в литиево-йонните клетки с метален литий, който има по-висока енергийна плътност. За да се гарантира, че батерията няма бързо да губи от капацитета си, което е присъщо на чистите литиево-метални варианти, той бе нанесен върху графит. Тъй като по време на разработването бе забелязана тенденция към прекалено бързо разрушаване на този вид батерия, специалистите прибегнаха до друго нововъведение. Те спряха процеса на унищожаване с нанасянето на електролит от двойни соли. Ако преминем към числата, при положение че литиево-йонна батерия може да осигури 300 км пробег, хибридна батерия със същия капацитет дава 400 км.

Засега е рано да се говори за производството на този вид батерия. Тя все още се намира на етап тестване. Въпреки това, като се знаят възможностите на Tesla, може да се предположи, че въвеждане й в масово производство ще стане много скоро.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    На 16.05.2019 Tesla придобиха Maxwell. Ултракондензаторите в Plaid версиите на S/X са следствие на това. При тях последователните стартове не са проблем. Отделно се подобри и химията. Не някога, а в момента Model S батериите имат енергийна плътност от 721 ватчаса на литър обем. За сравнение новият Нисан Лийф е с 460. Говорим за между 5 и 10 години преднина. А ако новината от статията стане факт, преднината ще се увеличи. Драстично.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Не вярвам докато не го обявят от Тесла информацията е много малко
  • #2
    Primorack ( преди 4 години )
    Математиката ви е грешна. 25% увеличение на 300км е 375км, а не 400...
  • #1
    Гост ( преди 4 години )
    "хибридна батерия със същия капацитет дава 400 км" - не може да е със същият капацитет. Може би сте имали предвид със същия размер(обем)
fallback
Последни