fallback

Audi направи зарядна станция от стари батерии

20 електромобила могат да я ползват едновременно

С всяка изминала година електрическите автомобили стават все по-популярни. В резултат на това моделна им гама се разширява, а броят на произведените бройки се увеличава. Всичко изглежда супер, защото електромобилите са екологични и икономични, което е много важно в съвременните реалности. Препъни камък обаче се оказват използваните от този вид автомобили батерии, които не могат просто да бъдат хвърлени в контейнера за боклук, защото носят значителна опасност за околната среда. Те трябва само да бъдат бракувани, което във финансово отношение е доста скъпо.

Изход от тази ситуация може би са намерили в Audi. Германската компания създаде уникална контейнерна система за зареждане с използвани батерии от модела e-tron. Такава система ще помогне не само да се използват повторно батериите, но и да се реши проблемът с инфраструктурата за зареждане в отдалечените райони.

Системата се състои от три контейнера за зареждане, всеки от които е оборудван с четири използвани батерии от Audi e-tron. Общият капацитет на зареждане на терминала е 700 kW, а капацитетът за съхранение - 1 MW/h. За реализацията на идеята помогна швейцарската енергийна компания ABB. Едновременно на станцията могат да се зареждат до 20 електрически превозни средства. Бързото зареждане отнема само 15 минути.

Снимка: Audi

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Зарядната станция вероятно завива по-добре от колата.
  • #7
    Гост ( преди 4 години )
    Да допълня само коментара си - на мен новината ми звучи като "Ауди намери начин да изкара още пари от потребителите на електромобили"
  • #6
    Гост ( преди 4 години )
    До 5. Предполагам, че си прав за отдалеченото зареждане, но въпреки това според мен ключовите фрази са "Те трябва само да бъдат бракувани, което във финансово отношение е доста скъпо" и " реши проблемът с инфраструктурата за зареждане". В смисъл - хем пестят като използват стари батерии, хем не строят инфраструктура, а цените за потребителя предполагам са същите.
  • #5
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Нещо не е наред с тази статия. Имам чувството, че не е приписана цялата. Щом става въпрос за отдалечени райони, вероятно тези контейнери с по 4 акумулатора се зареждат някъде другаде и периодично се сменят. Като химическите тоалетни.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    3 контейнера по 4 батерии! Колко такива станции трябва да се построят, за да се оползотворят всички?
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не се окаже, че тая станция има комин отзад, от който гордо бълват дизелови кадели...
  • #2
    Гост ( преди 4 години )
    Не я разбирам тази новина. Ауди имали батерии и се чудели какво да ги правят. Не разбирам какво е предимството пред това зарядната станция да е директно към мрежата? Просто сега първо зареждат батерии, имат загуби, после от тях зареждат автомобили... А и какво новаторско има в това да навържеш стари батерии?
  • #1
    Жичкаджия ( преди 4 години )
    Един мегават, чуек! А дизелов генератор от 100кW трещи и се тресе все 1 събарят сградата (пресен случай от снощи - центъра на тъмно замалко, в една от бизнес-сградите все едно 2 валяка й асфалтираха подземния паркинг). След 10 години служба в автомобил, батерията има все още едни 70-80 % капацитет и отива за стационарно съхранение на ток поне за още толкова години. Я спре тока 2-3 пъти в годината, я не.
fallback
Последни