fallback

Новият кросоувър на Mazda: задно задвижване, 3,3-литров дизел и хибрид

Моделът CХ-50 ще бъде позициониран като конкурент на Lexus NX

Испанското издание Coche Spias разкри подробности за новия кросоувър Mazda CX-50. Според информациите, всъдеходът ще се превърне в приемник на CX-5, като ще се базира на платформа със задно предаване и надлъжно разположение на двигателите. На свой ред те ще бъдат с 4 или 6 цилиндъра.

Технически бъдещата Mazda CX-50 ще бъде близка до четвъртото поколение на Mazda6, тъй като и двата модела ще използват голямата модулна платформа на компания Large Architecture. Базовите всъдеходи ще са със задно предаване, докато по-скъпите версии ще получат система за задвижване на четирите колела.

Очаква се новият кросоувър да порасне съществено на размери в сравнение със сегашния CX-5, чиято дължина е 4550 мм. Така CX-50 ще се конкурира с Lexus NX, което налага и оборудване с по-мощни двигатели. Базовата бензинова версия ще получи 2,5-литров атмосферен SkyActive-G със 190 к.с. (270 Нм) и 48-волтова умерена хибридна система. Дизеловият вариант ще разчита на 2,2-литров SkyActiv-D със същата мощност и 450 Нм въртящ момент.

Алтернативата на бензина е 2,5-литровият SkyActive-G (също 4-цилиндров) с турбо, развиващ 230 к.с. и 420 Нм, а на върха на гамата ще се разположи 3,0-литров, 6-цилиндров мотор от новото семейство SkyActiv-X, който е част от хибридна система. Мощността му ще бъде 285 к.с. и 340 Нм. Съответно ще има и 6-цилиндров дизел с обем 3,3, който ще развива същата мощност, но с 600 Нм въртящ момент.

Информация за трансмисиите липсва, но вероятно версиите с 6-цилиндрови мотори ще получат новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Все пак до премиерата на модела - 2022 г., има все още доста време, така че тепърва е излизат подробности.

Снимки: Cochespais.net

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    До 4 - не съм съгласен че използват най евтини компоненти. Поне не сега. Когато бяха част от Форд - да така беше. Но те от 10 години (мисля че към 2008-10 те скъсаха връзките) и оттогава са коренно различна компания. Мисля че 6 степенната автомат скоростна кутия която те ползват в момента на СХ-5 е една от най-добрите (лично аз съм много доволен). Всички компоненти които позлват са високо качество с изключение на седалките където има какво да се желае но по скоро в дезайна отколкото материали.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Анонимен 6. Моля споделете с незнаещите, степен на сгъстяване, налягане при впръскаването, разход на гориво, турбоефекти.За да изкараш сходни конски сили при едни и същи обороти, а също и сходен въртящ момент, с колко по-голям трябва да е обемът на "атмосферката". Поздрави!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    До #3: При X механичният компресор нощо не нагнетява, а се използва за изравняване на налягането при различни обороти, за да може някак си да работи тази безсмислена сложнотия. Затова въртящият момент е като на атмосферка. Както виждаш, едва са изкарали 340 Нм от 3-литров двигател В КОМБИНАЦИЯ с електродвигател. В момента такъв въртящ момент се изкарва от 1,6 турбобензин.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Не ми харесва. Не одобрявам!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    До #1: Не познаваш Мазда. Те винаги използват възможно най-евтините компоненти. Ще сложат 8-скоростната на Айсин.
  • #1
    Гост ( преди 4 години )
    Амбицията на тази малка компания в тежки за бранша времена буди респект.Само не разбирам, защо за да получиш иновативния бензинов двигател с механичното нагнетяване чрез компресор и съединител, трябва да отидеш задължително на покупка на шестак с почти 300 коня, хибрид, който задължително ще струва луди пари. Буквичката "Х" се вижда само на долния ред. Тези пакети, доколкото останат без промяна, ще отблъснат някои клиенти.
fallback
Последни