fallback

Skoda разкри първи си електрически SUV

Кросоувърът Enyaq iV ще се предлага в 5 варианта на мощност

Компанията Skoda разкри характеристиките на електрическия си кросоувър Enyaq iV, който е първият модел на бранда, построен на платформата MEB на групата Volkswagen. Всъдеходът ще се предлага в 5 варианта на мощност, със задно предаване или задвижване на четирите колела, както и във версия, която може да измине 500 км с едно зареждане.

Размерите на кросоувъра са дължина от 4648 мм, широчина – 1877 мм и широчина – 1618 мм. Разстоянието между двете оси е 2765 мм, което е повече от това на лифтбека Octaviа. Обемът на багажника е 585 литра, а максималното тегло на тегления прицеп - 1200 кг. От Skoda посочват, че коефициентът на въздушно съпротивление е 0,27. При Kodiaq, например, той е 0,33, а при Tesla Model X – 0,25.

При старта на продажбите Skoda Enyaq iV ще излезе в 5 вариант. Базовият - Enyaq iV 50, разчита на батерия с капацитет 55 кВт/ч и монтиран на задната ос 109-киловатов електромотор (148 к.с.), който осигурява пробег от 340 км. Кросоувърът с индекс iV 60 предлага 132 киловата (180 к.с.) и акумулатор с 62 кВт/ч, като пробегът е 390 км. Следва iV 80, който е със задно предаване. Той разчита на батерия с 82 кВт/ч и електроотор със 150 киловата (204 к.с.). Това е и версията с най-голям пробег – до 500 км.

Ще има и два вариант със задвижване на четирите колела - 80X и vRS. Те получават батерия с капацитет 82 кВт/ч и два електромотора със съвкупна мощност 195 и 225 кВт/ч (265 и 306). „Напомпаната“ версия vRS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. И Enyaq iV 80X, и vRS минават до 460 км по цикъл WLTP.

Кросоувърът може да се зарежда от домашна розетка с мощност 2,3 киловата, както и от стенен и обществен терминал с 11 и 50 киловата съответно, както и от станция за бързо зареждане със 125 киловата. В последния случай акумулатори се пълни от 10 до 80% за 40 минути.

В Enyaq iV чешката марка също така демонстрира новата си концепция на интериора. За първи път в сериен модел ще се използва нов вид кожа, получена от маслинови листа. Кросоувърът ще получи и постоянна връзка с интернет, като софтуерът ще се обновява от разтояние. Ще има и 13-инчов екран и проекционен дисплей.

Снимки: Skoda

fallback
  • #14
    do dolnniq ( преди 4 години )
    Това ми звучи като: "Жена ми си е идеална за парите които струва. Жена без емоция, която върши работа."Тъжна работа :)
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Шкода продавалаи. Продават да, единствено защото получаваш две на цената на една. Макар, като им видях продажбите, не могат да сеопънат на нито една японска фирма, плюс двете корейски. Много хляб още, много!
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Всъщност учудващо, но Шкода е над Сеат. Това което съм гледал - Атека срещу Карок и Леон срещу Октавия. Шкодите са с малко по-хубав интериор.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Шкода продава повече коли дори от най-големия японски серач на псевдоколи.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Много хубава шкодата, ама сеата малко по-хубав, фолксвагена пък още малко по-хубав , аудито пък още по-хубаво. И кво - 4 версии на една кола, ама дайте да хвалим най-смотаната щото е най-евтина. Все едно да жулиш БГ уиски - не е лошо ама си знаеш че е комромис.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Проблемът на Шкода е, че няма собствена индентичност. Както и да те убеждават рекламите, хората виждат един бюджетен клонинг на Фолксваген. Другите компании, американски, европейски, японски корейски,... вървят по свой път. За това ги купуват, а не евтините клонинги на Шкода.
  • #8
    Джоди ( преди 4 години )
    На когото не му харесва има Audi Q4 e tron същият автомобил ама цената там не е същата! Тема за размисъл ден първи купувам го, ден втори почвам да се озъртам къде ще го зареждам! Общинарите са длъжници на хората в това отношение! Какво може да направи за мен моята община...стикер Детелинка...Глупости!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Съмнява ме да е значително по-евтина от ID.4, ако се съди по това колко са орязали интериора на ID.3, за да намалят цената. А батериите и двигателите ще са еднакви. Те носят основната тежест в цената.
  • #6
    Поздрави от БатЕмВе ( преди 4 години )
    Задно задвижване
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Като всяка шкода- безвкусно копие на фолксваген, с орязан бюджет. Този филм вече сме го гледали. Не е интересен.
fallback
Последни