Японският гигант Nissan разпространи изявление, с което отрече информацията на агенция Reuters, че планира да напусне Европа. На практика обаче това изявление потвърждава почти всички разкрития на токийския кореспондент на агенцията. Компанията заявява, че "остава напълно посветена на подсилването на продуктовата си линия в Европа като част от усилията да направим бизнеса си по-конкурентен". И добавя, че ще разчита за целта на кросоувърите Qashqai и Juke, точно както твърдеше и Reuters.
Следващото поколение на Qashqai и по-малкият Juke ще останат последните модели на Nissan, сглобявани в Европа. Но съдбата им на европейския пазар ще зависи вече и от преговорите около Brexit
Eвропа, включително Русия, е най-слабият регион за Nissan през миналата година, като за периода април - декември компанията е загубила 222 млн. евро тук. Всъщност от 2012 компанията е била на плюс в Европа само веднъж.
В същото време Nissan не отрича слуховете, че се готви да продаде завода си в Барселона, където доскоро се правеха спреният Pulsar и бензиновата версия на NV200. Най-вероятно ще бъде съхранена единствено фабриката в Съндърланд, където вече се правят Qashqai и Juke. Ако изобщо остане на европейския пазар, X-Trail ще се внася от Япония, защото плановете да се сглобява в Англия са изоставени. Суперминито Micra, което сега се прави от партньора Renault във френския му завод във Флен, почти сигурно ще отпадне от европейския пазар.
Очакванията са японската компания да обяви публично плана за преструктурирането си на 20 май. Най-вероятно той ще е насочен към засилване на основните пазари - САЩ, Япония и Китай, и максимално намаляване на ангажиментите към останалите.