fallback

Mazda готви нова промяна в гамата си

Кросоувърът CX-5 отстъпва място на CX-50

Още преди година компанията Mazda обяви, че ще раздели моделната си гама на две семейства. В Small Architecture ще влизат електромобилите и компактните модели с напречно разположение на двигателя, а в  Large Architecture ще попаднат автомобилите с надлъжно поставен мотор, в това число и редовите 6-цилиндрови агрегати, които трябва да повишат престижа на япноската марка.

Първата стъпка е напрравена със седана Mazda6, който ще се появи през 2022 г., като преминава на платформа със задно задвижване. Сега изданието Coche Spias съобщава, че по същия пример ще се действа и с новия кросоувър Mazda CX-50, който заменя модела CX-5.

Смяната на индекса се вписва в настоящата стратегия на марката – на паpара вече е „паркетният“ Mazda CX-30, а идва ред и на електрическия MX-30. Новото име CX-30 беше регистрирано от компанията в Европа още през лятото на 2019 г. и ако е съди по данните до момента, CX-50 ще е по-голяма от сегашната CX-5, като дължината ще достигне 4550 мм (колкото на Mercedes-Benz GLC). 

Известна е и гамата двигатели. На върха ще се окаже редови 6-цилиндров мотор с мощност 285 к.с. Това е 3,0-литров редови ScyActiv X с турбо, който ще работи с 48-волтов стартер-генератор. Ще има и турбодизел SkyaActuve D с обем 3,3 литра, като и 4-цилиндрови мотори – дизелов 2.2 (190 к.с.), атмосферен ScyActive-G – 2.5, който също ще работи със стартер-генератор. Предвижда се и негова турбо-версия с 230 к.с.

Новият кросоувър ще се появи едва след седана Mazda6, което означава не по-рано от края на 2022 г.

Снимка: Mazda

fallback
  • #39
    Charly_20 ( преди 4 години )
    Аз карам СХ9 от 4г. и я предпочетох, защото примерно подобно Ауди струва с една трета повече -верно, има малко повече екстри и е леко по-конфортно но цената е много нагоре. Маздата предлага абсолютно всичко, убийствен дизайн от вън, здрава и не се чупи, а супер разход на гориво за размера.
  • #38
    Добре че има и такив ( преди 4 години )
    Абсолютно съм доволен, за цена от 68000 лв =192 к.с !Имат един от най-добрите дизайни за момента, не се чупят, доставят удоволствие от шофирането!Спирачките са добри, можеше една идея по-добре,но аз проблема го реших със скъпи дискове и накладки,спирането сега е на ниво! За съпоставка едно X3 със същите екстри е точно 106000 лв= 184к.с !Не виждам 38000 лв. разлика в представянето и качеството,плащаш емблемата!
  • #37
    Какво толкова срещу ( преди 4 години )
    Изчетох коментарите,на възпитани и разумни хора, както и на говняри,уви,винаги ще ги има!Аз също вече 4та година карам СХ5,бензина 2.5 със 192 кс, всички екстри!Един СУВ които се управлява с лекотата на спортен седан.Просторен семеен автомобил с достатъчно голям багажник,за комфорта на возене,както възкликна съседа с Q5:"моята друса повече!".Динамиката: бензин 100 окт, в спорт режим на автомата,само шофьор,и извадени всички карантии от багажника,при старт от форсаж на място(със пирачка=7.2 сек ...
  • #36
    До #36 ( преди 4 години )
    Ако се притесняваш за констрикцията на Мазда, всъщност CX-30 е най-сигурния автомобил, получил най-много точки в краш теста.
  • #35
    анонимен ( преди 4 години )
    Те първо да оправят конструкцията. Ламарините са като вестник тънки, натискаш и хлътва.
  • #34
    Георги Г ( преди 4 години )
    Интересно е, че ще сложат относително големи и мощни мотори на това купе. Дано направят нещо по сполучливо. Иначе сегашното е класически псевдо СУВ. Предницата изглежда масивна, задницата като на Голф. Уж СУВ, а тежи малко повече от хечбег, но пък е фрашкано с пластмаса, а много от екземплярите ги продават и без 4х4.Някой ги сравнява с Q5... X3... да води се в този клас, ама между тая мазда и едно Волво XC60 примерно, само класа е в който се водят е общото. Същата истоията и срещу Q5 i X3
  • #33
    анонимен ( преди 4 години )
    До 26 - да продължавам да твърдя. Не искам да ме разбираш но поне да уважиш мнението ми.
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    До 27 - Аз си казвам истината но вие както искате я приемайте. Важното е накрая веселба да става. Затова има толкова много марки коли за да задоволяват различни вкусове и потребности. Аз пак ще повторя - купих СХ-5 защото на този етап от живота и за това което ми трябва ме задоволява. Аз не живея в БГ за да купувам кола и да се показвам. След 5-6 години планувам да спра да работя (не да се пенсионирам) и тогава ще си взема със сигурност или Порше или Тесла. Просто ще съм на друг етап от живота
  • #31
    От #28 ( преди 4 години )
    Ами нали точно това обяснявам на #6 , причините за ниската мощност са много, но не е, че не могат да го направят по-мощен.
  • #30
    анонимен ( преди 4 години )
    Защото вариантът с 240 е скъп. Скъп турбокомпресор, скъпи бутала, глава, верига, пречистваща система. Почти всичко му е различно. А един голф ще се движи съвсем прилично със 150 км/ч по аутобана дори със 115 к.с., на много по-ниска цена.
fallback
Последни