Новото поколение на седан Genesis G90 ще бъде първият сериен автомобил с лазерен далекомер. Използването на три типа сензори, включително камери и радар, ще позволи въвеждането на система за автономно движение от трето ниво по скалата SAE.
Сайтът TheKoreanCarBlog пише, че Genesis G90 ще бъде оборудван с предна камера, радар и два лидара с лазерни далекомери. Доставчици на оборудване са компаниите Mando и Velodyme. И трите системи ще бъдат комбинирани в един комплекс под контрола на софтуерна и компютърна платформа, разработена от Hyundai Motor. Подобно решение ще позволи прилагането на автопилот от трето ниво, тоест в някои случаи водачът ще може да свали ръцете си от волана и изобщо да не гледа на пътя.
Една от първите системи за автономно движение от трето ниво се опита да внедри Audi. Предполагаше се, че ще я получи сегашното поколение на Audi A8, но поради недоразвитото законодателство компанията не може да хомологизира технологията на нито един от ключовите пазари. Освен това такъв автопилот е признат за най-опасен, тъй като е невъзможно да се осигури правилната му употреба. Дори във Volvo сметнаха същото и веднага пристъпиха към разработването на по-модерни системи.
Въпреки това законодателните пречки на спират другите автомобилни производители. Освен Genesis, Mercedes-Benz и BMW вече обявиха въвеждането на автономни системи за движение на трето ниво. По предварителна информация системите ще се появят в следващата S-Class и електрическия кросоувър iNext.
Снимка: Motor